Oficrete
07/08/2020 - 19:29

Μια λάθος επιλογή, που θα μπορούσε να έχει γίνει αλλιώς...

Γράφει η Μαρίνα Γεροντή
Ετικέτες:

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Oficrete
Περίμενα να γράψει κάποιος άλλος πριν από εμένα, μήπως έχει μια έστω πιο ουδέτερη γνώμη και καταφέρει να πείσει και εμένα.

Μάταια όμως. Όσο περνούν οι ώρες, μοιάζει περισσότερο με ένα μικρό φιάσκο κι ας μη θέλω να το παραδεχτώ.

Τα αρνητικά σχόλια κατακλύζουν τα social media. Ελάχιστος αριθμός θετικών. Παντού θυμωμένοι φίλαθλοι του ΟΦΗ.

Δημοσιεύσεις παρουσιάζουν λογότυπα τοπικών ομάδων και οργανισμών, που έχουν παρόμοιο λογότυπο. Πράγμα που αποδεικνύει πως δεν υπήρχε πρωτοτυπία στη δημιουργία του νέου σήματος, παρά μόνο αντιγραφή και ερασιτεχνισμός.

Λες πως θέλεις να παρουσιαστείς στην Ευρώπη, ως η ομάδα της Κρήτης. Γιατί δεν χρησιμοποιείς και δεν ενισχύεις το ήδη γνωστό σε όλη την Ευρώπη, OFI Crete, π.χ. Το Rebranding θα ήταν πολύ ανώδυνο και πολύ πιο επιτυχημένο. Γιατί να μπερδέψεις τον κόσμο, που σε αναγνωρίζει ήδη στο εξωτερικό; Ποιος είναι ο λόγος, για τέτοιο μεγάλο ρίσκο;

Οι συμβολισμοί του νέου σήματος που παρουσιάζει η ΠΑΕ, δε γίνονται κατανοητοί από όλο το φίλαθλο κόσμο, με την πρώτη ματιά. Η σύνδεση της Κρήτης με το νέο λογότυπο, για όποιον δε γνωρίζει καλά την ιστορία, δε φαίνεται να λειτουργεί. Το μήνυμα, αντί για την Ευρώπη, μέχρι στιγμής, με το ζόρι φτάνει μέχρι τη Ντία.

Στα teaser, λες πως θα υπάρξει σεβασμός στο παρελθόν. Παρελθόν, παρόν και μέλλον, αποτελεί ο κόσμος της ομάδας. Και εδώ, δε μιλώ ως φίλαθλος του ΟΦΗ. Μιλώ με όρους marketing, καθώς οι όροι αυτοί φαίνεται πως γίνονται περισσότερο κατανοητοί στους ιθύνοντες. Ο φίλαθλος λοιπόν, αγοράζει το προϊόν σου και παραμένει το Νο 1 κοινό – στόχος και της ΠΑΕ και των χορηγών της. Με ποιο τρόπο λοιπόν, υπήρξε σεβασμός στον κόσμο, στην όλη διαδικασία;

Δεν είναι μια απλή αλλαγή, που με επικοινωνιακές μεθόδους, θα καταφέρεις να μετριάσεις τις αρνητικές απόψεις. Είναι μια λάθος επιλογή. Και δε στέκομαι μόνο στο νέο λογότυπο. Αλλά στη διαδικασία και τον τρόπο με τον οποίο έγινε.

Ακόμα και αν θεωρείς πως επιβάλλεται να γίνει μια τέτοια ριζική αλλαγή, δεν το ανακοινώνεις τελευταία στιγμή και με γρίφους. Δεν ξεριζώνεις έτσι απλά μια εικόνα – ασπίδα για τους φιλάθλους, που για πολλούς από αυτούς, συμβολίζει και τον τρόπο ζωής τους.

Θα μπορούσε να έχει γίνει αλλιώς, με λιγότερη εσωστρέφεια, με θετικό αποτέλεσμα.

Εφόσον η απόφαση αφορά και τον κόσμο, θα μπορούσε εκείνος να είχε πάρει την απόφαση. Να ξεκινήσει διαβούλευση, με ψηφοφορία στα social media και το website. Με ένα σύγχρονο και πρωτότυπο τρόπο, όπως προστάζει η εποχή. Η ΠΑΕ θα είχε τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί τα μέγιστα, από την ενέργεια αυτή.

Έτσι, θα είχες συσπειρώσει το κοινό σου. Θα είχες επιτύχει τη μέγιστη επικοινωνιακή απήχηση, με θετικό αντίκτυπο, σε όλους τους τομείς.

Μα πάνω απ’ όλα, στο τέλος θα γινόταν αποδεκτή και σεβαστή η γνώμη των πολλών. Εκείνων που επηρεάζουν (ναι και όμως, συνεχίζει να συμβαίνει αυτό) το σήμερα και το αύριο της ομάδας. Οι όποιες αρνητικές απόψεις, θα ήταν μειοψηφία. Θα είχες επιτύχει τον όποιο στόχο σου.

Μαρίνα Γεροντή

Oficrete