Oficrete
29/08/2019 - 14:10

Ο δρόμος του ΟΦΗ για την αυτάρκεια!

Το παράδειγμα των εισιτηρίων διαρκείας και του αμυντικού transition, που πρέπει να δουλευτεί και εξωαγωνιστικά.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
728x90 general
Από τις αρχές Ιουλίου, που ανακοινώθηκαν οι λεπτομέρειες για τα εισιτήρια διαρκείας της νέας χρονιάς, τα πρώτα του ΟΦΗ της νέας εποχής, σηκώθηκε αρκετή σκόνη και συζήτηση. Το βρίσκω λογικό, γιατί το συγκεκριμένο θέμα είναι ένα τυπικό δείγμα του μεταβατικού σταδίου, που περνάει συνολικά ο Οργανισμός του ΟΦΗ. Το είχε γράψει ωραία ο Αλέξης Ανδρουλάκης, "το παντέρμο το transition"! Εκεί μεταξύ άλλων ανέφερε ότι δεν έχει συνηθίσει ο κόσμος του ΟΦΗ, να υπάρχει διοίκηση που επενδύει σε χρήμα και υπηρετεί το πλάνο της, με τεχνοκρατικά κριτήρια και χωρίς να επηρεάζεται από αντιπερισπασμούς.

Είναι κάτι νέο αυτό για τον κόσμο της ομάδας, διαφορετικό από ό,τι είχε εκπαιδευτεί. Και θα πάρει χρόνο να αφομοιωθεί. Αυτό το «αμυντικό» transition πρέπει να δουλευτεί και εξωαγωνιστικά τελικά…

Για να αφομοιωθεί όμως, θα μας κάνει καλό αντί για κουτσομπολιά, αυθαίρετα συμπεράσματα, γενικεύσεις και ηρωικές κορώνες, με επικλήσεις στο παρελθόν, να δούμε το μέλλον και την αλήθεια κατάματα. Νέα εποχή, νέα στρατηγική. Πριν τη βομβαρδίσουμε με κριτική (παραγωγική ιδανικά και όχι ισοπεδωτική) μεσολαβεί ένα βασικό βήμα. Να την καταλάβουμε.

Ο ΟΦΗ λοιπόν χτίζεται σε Ευρωπαϊκά πρότυπα. Και πρώτος, μέγιστος και αδιαπραγμάτευτος στόχος του, είναι να αποκτήσει αυτάρκεια. Να μην εξαρτάται από καμία τσέπη ή διάθεση. Για να γίνει αυτό θέλει υπομονή και χρόνο. Χρειάζονται γερά θεμέλια, οργάνωση, τεχνοκρατία όπου χρειάζεται, μεράκι, αλλά και κινήσεις με μακροπρόθεσμη στόχευση, που θα ενδυναμώσουν το brand ΟΦΗ.

Κινήσεις όπως αυτές που έγιναν στα τηλεοπτικά. Εκεί όπου ο ΟΦΗ παρότι, βρέθηκε στα σχοινιά, βρήκε τρόπο να στείλει τα μηνύματά του στη NOVA και τελικά να τα περάσει, κερδίζοντας, όπως διαβάζουμε, ένα συμβόλαιο αντάξιο του ειδικού του βάρους. Το πέτυχε με τεχνοκρατική και επιθετική στρατηγική. Δεν πήγε στη διαπραγμάτευση να ζητήσει «ό,τι καλύτερο μπορείτε» όπως πέρυσι, αλλά ξεκαθάρισε ότι ο ΟΦΗ είναι ένα σημαντικό ποδοσφαιρικό brand και δεν μπορεί να πάρει λιγότερα από άλλες ομάδες, πέρα από τις 4 "μεγάλες". Εξήγησε ότι τόσο κοστολογεί η ομάδα το brand της τηλεοπτικά. Και ότι αν δεν τα βρει, μπορεί να ζήσει και χωρίς τηλεοπτικό. Έπεισε ότι «θα τα φέρει τα λεφτά του» και έκλεισε θετικά το θέμα (ας δούμε και τον ΠΑΟΚ τι τραβάει). Και σε 1-2 χρόνια που θα ξαναβγεί στην αγορά, δε θα ξεκινά πια από τα παρακαλετά 900.000, αλλά από τα υπερδιπλάσια.

Σε αυτή τη λογική κινείται και στα διαρκείας. Το Εμπορικό του τμήμα έκανε μία άσκηση (ως όφειλε) και έβγαλε κάποιες τιμές. Έβαλε (επίσης ως όφειλε) στη ζυγαριά το κόστος λειτουργίας της ομάδας, που έχει πολλαπλασιαστεί από πέρυσι, τη βελτίωση ποιοτικά του ρόστερ, τις κινήσεις που έχουν ανεβάσει τις μετοχές και την εμπορική αξία του brand, τα περισσότερα ματς, τη βελτίωση των παροχών, τη σύνδεσή του με το χορηγικό πλάνο και διάφορα άλλα. Παράλληλα, δεν τα αντιμετώπισε ως μία αρπαχτή, για να έρθει ρευστό να πάρει άδεια ή να κλείσει καμία τρύπα, όπως πέρυσι. Τα αντιμετώπισε ως βάση για τη δημιουργία του brand που σχεδιάζει. Το οποίο περιλαμβάνει μία καλή γηπεδική εμπειρία για τους φιλάθλους του. Τα αντιμετώπισε όμως παράλληλα και ως μία πηγή εσόδων, επίσης ως όφειλε.

Το αγκάθι

Το Γεντί Κουλέ, το αγαπάμε, είναι οι αναμνήσεις και το σπίτι μας, αλλά όπως είναι σήμερα δε βοηθάει για να προσφέρει η ΠΑΕ την εμπειρία που επιθυμεί στον κόσμο. Η ΠΑΕ αυτό το καλοκαίρι έχει κάνει έργα βελτίωσής του. Αντικατάσταση σπασμένων καθισμάτων, στεγανοποιήσεις σκεπάστρων, βελτίωση στις τουαλέτες, βαψίματα, δημιουργία της νέας μπουτίκ και του περιβάλλοντα χώρου της, δημιουργία χώρων για parking, βελτιώσεις στους χώρους των κυλικείων και άλλες μικρές, αλλά με κόστος, παρεμβάσεις, αυτονόητες μεν, αλλά που για χρόνια δεν είχαν γίνει.

Παράλληλα, έχει προχωρήσει η μελέτη που περιμέναμε, που θα της επιτρέψει να προχωρήσει πιο δυναμικές και δομικές αλλαγές. Προφανώς, από την επόμενη άνοιξη πια. Έχοντας συμφωνία για το γήπεδο για 10 χρόνια ακόμα, διαφαίνεται ότι η διοίκηση ενδιαφέρεται να επενδύσει και σε αυτό, αγνοώντας τον εύκολο δρόμο του Παγκρητίου.

Ξαναγράφω, ότι όλα αυτά δε γίνονται ούτε από τη μία μέρα στην άλλη, ούτε τσάμπα. Είναι σημαντικό ότι έχουμε διοίκηση με όραμα και διάθεση και ένα ιδιοκτήτη, που παρότι καθημερινά του ζητείται να πληρώσει για κάτι καινούριο, έχει την πρόθεση να το κάνει.

Τι μπορεί να κάνει η ομάδα για εμάς

Εκτιμώ ότι η διοίκηση κάνει ένα βασικό λάθος. Θεωρεί ότι επειδή όλα αυτά είναι αυτονόητα, δε χρειάζεται να μας τα εξηγήσει. Δυστυχώς δεν είναι, ακόμα τουλάχιστον, αυτονόητα. Ο κόσμος του ΟΦΗ έχει εκπαιδευτεί σε τοξικές και δύσκολες καταστάσεις και ακόμα είναι δύσκολο να μεταλλαχθεί. Όσο περισσότερο μας τα εξηγούν, τόσο πιθανότερο να κατανοούμε την κατάσταση και να εναρμονιζόμαστε. Και έτσι να κατευθύνουμε, την εκ γενετής, διάθεσή μας για κριτική σε πιο παραγωγικά θέματα, που θα συνδράμουν στην πρόοδο του Οργανισμού.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για την ομάδα

Να προσπαθήσουμε, πριν ισοπεδώσουμε, να θυμόμαστε ότι στην ομάδα σήμερα είναι άνθρωποι εξειδικευμένοι, που γνωρίζουν από projects, business, μάρκετινγκ, αλλά και από ποδόσφαιρο. Άρα κάθε κίνησή τους είναι πιθανό να εξηγείται και να είναι μελετημένη. Να πούμε την απορία μας και να κάνουμε τις προτάσεις. Φυσικά και την κριτική μας. Αλλά να τη φιλτράρουμε, για να αποφεύγουμε άσκοπες εντάσεις και κουτσομπολιά, που μας τρώνε χρόνο από το στόχο μας.

Φυσικά, το δεύτερο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να βοηθήσουμε να μην πληρώνει κερατιάτικα η ομάδα σε πρόστιμα. Την περσινή σαιζόν έφτασαν κοντά στα 100.000 ευρώ. Τόσο δεν κάνει ένας καλός στόπερ (…τυχαία η αναφορά στη θέση αυτή); Περίπου τόσο δε στοιχίζει μία καλή προετοιμασία; Eπίσης, πόσες παρεμβάσεις και βελτιώσεις θα μπορούσαν να γίνουν στο γήπεδο με αυτό το ποσό; Ρητορικά ερωτήματα.

Που βρισκόμαστε σήμερα με τα διαρκείας

Τέλος Αυγούστου, ένα μήνα μετά την κυκλοφορία τους, έχουν διατεθεί περίπου 1000 διαρκείας. Κυρίως στις λεγόμενες «ακριβές» θύρες (9, 2,3, 7), καθώς και στην 6 και την 8. Λιγότερα έχουν διατεθεί στις θύρες 4-5. Σημαντική θεωρώ την παράμετρο ότι οι πωλήσεις αυτές δεν ήρθαν μέσα από μεταγραφές - κράχτες, ούτε από υποσχέσεις για πρωταθλήματα και κύπελλα. Το αγωνιστικό πλάνο δεν επηρεάστηκε στο παραμικρό.

Είναι λίγα; Με 5.500 χωρητικότητα δεν είναι. Ούτε και πολλά βέβαια... Και θεωρώ ότι θα αυξηθούν, εφόσον έχουμε 15 γεμάτες μέρες ως το πρώτο ματς (και διαγωνισμό ανοιχτό).

Το άλλο ερώτημα είναι, φέρνουν κέρδος; Και εδώ είναι το κλειδί. Ο ΟΦΗ έχει ήδη εισπράξει περισσότερα χρήματα, από το συνολικό ποσό που εισέπραξε πέρυσι για τα διαρκείας (κοντά στα 2.000). Και τέτοια έσοδα, όπως αυτά των διαρκείας ή και τα τηλεοπτικά που προαναφέρω, οδηγούν στο στόχο. Την αυτάρκεια της ομάδας.

Παράλληλα ως τώρα ο Ερασιτέχνης έχει εισπράξει το αντίστοιχο ποσό, με τις κάρτες μέλους που θεσπίστηκαν φέτος. Λύνεται έτσι ένα ακόμα χρόνιο θέμα που λίμναζε, αυτό της στήριξης του Ερασιτέχνη από την ΠΑΕ, μέσω των εισιτηρίων.

Το ρεζουμέ

Οι τιμές των διαρκείας του ΟΦΗ ήταν όντως αυξημένες φέτος και ίσως κάποιοι να μη μπορούν να τα αγοράσουν. Είναι μία αλήθεια αυτό. Αλλά αυτό δεν έγινε ούτε από καπρίτσιο, ούτε από ιδιοτροπία. Υπάρχει αιτιολόγηση, μία λογική και μία στρατηγική πίσω από αυτό. Επιχειρηματική και εμπορική. Μπορούμε να διαφωνούμε ή να συμφωνούμε, αλλά πρώτα ας επιδιώξουμε να την κατανοήσουμε.

Για εμένα προσωπικά, όλες οι κινήσεις περνάνε πρώτα, αν όχι μόνο, από ένα φίλτρο. Πόσο συμβάλλουν στην αυτάρκεια της ομάδας, σε βάθος χρόνου. Αυτό με ενδιαφέρει, αυτό είναι η πρώτη μου προτεραιότητα.

Έχοντας αυτάρκεια και υγεία, έχεις περιθώριο για διορθώσεις, βελτιώσεις, και πρόοδο. Χωρίς αυτήν, δεν πας και πολύ μακριά…

Oficrete