Oficrete
26/08/2019 - 16:26

O γόρδιος δεσμός της μπουτίκ

Ένα θέμα που «λίμναζε» για χρόνια, μάλλον έφτασε η στιγμή να λυθεί. Ιδανικά με τη συνεργασία όσων εμπλέκονται.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
728x90 general
Πώς έχει η κατάσταση σήμερα

Η μπουτίκ, η ήδη υπάρχουσα, δεν ανήκει στην ΠΑΕ, ούτε και στον Ερασιτέχνη. Ανήκει σε ιδιώτη. Ο ιδιώτης αυτός έχει συμφωνία (για περίπου ένα χρόνο ακόμα, αλλά με επιφύλαξη αυτό) με τον Ερασιτέχνη για την εκμετάλλευση του σήματός του. Πληρώνει ενοίκιο, στον Ερασιτέχνη και δικαιώματα.

Το σήμα του Ερασιτέχνη. Το τονίζω.

Η ΠΑΕ τώρα, από την πλευρά της, ετοιμάζει μία μπουτίκ σε συνεργασία με το Cosmos Sport, με το οποίο ήρθε σε συμφωνία για να είναι ο αποκλειστικός χορηγός αθλητικού υλικού της Ακαδημίας, αλλά και της πρώτης ομάδας, αλλά και για να έχει την αποκλειστική διάθεση των επίσημων προϊόντων της. Η μπουτίκ αυτή θα γίνει κάτω από τις Θύρες 8 και 9. Εκεί, όπως και στα καταστήματα και το e-shop του Cosmos Sport, θα διατίθενται οι επίσημες εμφανίσεις της ΠΑΕ, καθώς και άλλα προϊόντα.

Πρακτικά δηλαδή μιλάμε για 2 ανταγωνιστικά μαγαζιά.

Να το πούμε πιο απλά. Ένα προϊόν που ήδη αγοράζεις από την παλιά μπουτίκ, πχ, μια φανέλα, ή μία κούπα ή οτιδήποτε, έχει πάνω τυπωμένο το σήμα του ΟΦΗ (του Ερασιτέχνη πάντα). Το κλασσικό ας πούμε. Αντιθέτως το προϊόν που θα αγοράζεις από τη νέα μπουτίκ του Cosmos Sport, θα έχει πάνω το σήμα που χρησιμοποιεί η ΠΑΕ (με το 1925) μέσα. Αυτή είναι η ευδιάκριτη διαφορά.

Που πάνε τα έσοδα

Τα χρήματα που δίνεις για τα προϊόντα που αγοράζεις από την ήδη υπάρχουσα μπουτίκ, πάνε στο ταμείο του ιδιώτη που την τρέχει. Ο συγκεκριμένος ιδιώτης, έχει συνεργασία προμηθεύοντας και τμήματα του Ερασιτέχνη, την ακαδημία ποδοσφαίρου (του Ερασιτέχνη πάντα), τη γυναικεία ομάδα, αλλά και την ΠΑΕ μέχρι και φέτος, σε κάποια πράγματα. Γενικά αν ρωτήσει κανείς, θα διαπιστώσει ότι σε πολλές περιπτώσεις κάνει προνομιακές τιμές στα τμήματα αυτά και έτσι έχει προσφέρει αρκετά υπό αυτή την έννοια.

Από την άλλη, τα χρήματα που θα δίνεις για τα προϊόντα που αγοράζεις από την νέα μπουτίκ, θα πηγαίνουν στο ταμείο του Cosmos Sport (πάλι σε ιδιώτη δηλαδή). Το οποίο έναντι αντιτίμου στην ΠΑΕ ΟΦΗ, έχει κερδίσει αυτό το δικαίωμα (συγκεκριμένο ποσό + κάποια ποσοστά επί των πωλήσεων πιθανόν).

Τι γίνεται με τις εμφανίσεις της ΠΑΕ

Πάμε τώρα και στις περίφημες «αυθεντικές εμφανίσεις της ΠΑΕ ΟΦΗ».

Η παλιά μπουτίκ μπορεί αν το θέλει, να παραγγείλει εμφανίσεις PUMA (ή από οπουδήποτε αλλού φυσικά) και η ίδια να τυπώσει πάνω το σήμα, για το οποίο έχει τα δικαιώματά από τον Ερασιτέχνη. Το σήμα του Ερασιτέχνη. Από την άλλη, δεν έχει δικαίωμα να τυπώσει το σήμα με το 1925, που χρησιμοποιεί η ΠΑΕ.

Άρα όντως μπορεί να πουλάει PUMA εμφανίσεις με σήμα ΟΦΗ πάνω. Να σημειώσουμε ότι η PUMA σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι «σημεία πώλησης πέρα των παραπάνω (μπουτίκ, Cosmos Sport) δεν μπορούν να θεωρηθούν από την PUMA ως επίσημα σημεία πώλησης των προϊόντων της ΠΑΕ ΟΦΗ 1925, οπότε και η εταιρία δεν μπορεί να εγγυηθεί για την αυθεντικότητα και ποιότητά τους».

Αν μεταφράσουμε όλα αυτά, καταλήγουμε ότι μπορεί κανείς να βρει στην υπάρχουσα μπουτίκ, γνήσιες φανέλες PUMA με σήμα ΟΦΗ (του Ερασιτέχνη), αλλά αυτές δεν είναι οι επίσημες/αυθεντικές φανέλες της ΠΑΕ ΟΦΗ. Λεπτή διαφορά στο μάτι, αλλά ξεκάθαρη επιχειρηματικά.

Από την πλευρά της η νέα μπουτίκ θα πουλάει τη φανέλα με το σήμα του ΟΦΗ 1925 (της ΠΑΕ) και πιθανόν και τον χορηγό πάνω, που είναι η περίφημη «αυθεντική εμφάνιση της ΠΑΕ ΟΦΗ». Πιο απλά τα πράγματα εδώ.

Η ... ακροβασία της PUMA

Η (επίσημη) PUMA αν λάβει αίτημα για παραγγελία για 100 (τυχαία αναφορά) ασπρόμαυρες φανέλες "σαν" του ΟΦΗ από την υπάρχουσα μπουτίκ, έχει τη δυνατότητα είτε να αρνηθεί είτε αν το επιθυμεί να τις προμηθεύσει. Κάπως έτσι πυροβολεί τα πόδια της βέβαια επιχειρηματικά, αλλά αυτό είναι δικό της πρόβλημα. Κατ’ επέκταση η υπάρχουσα μπουτίκ, αν λάβει το υλικό, θα μπορεί μετά να τυπώσει πάνω τους το σήμα (του Ερασιτέχνη) ΟΦΗ και να τις πουλάει. Πιθανότατα πολύ φτηνότερα από η νέα μπουτίκ, αλλά αυτό είναι προς το παρόν εικασία.

Είναι στο χέρι της PUMA, που είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής της ΠΑΕ ΟΦΗ για δύο χρόνια, αν θα συνεχίσει να προμηθεύει και την παλιά μπουτίκ ή όχι. Είμαι βέβαιος ότι έχει ενημερωθεί για το μπέρδεμα που έχει δημιουργηθεί. Δεν έχω φυσικά ιδέα, για το τι προτίθεται να κάνει.

Το αποτέλεσμα

Κάπως έτσι έχει δημιουργηθεί ένα εσωτερικό Ομιλίτικο θέμα, που πρακτικά ξεκινά από τη συμφωνία του Ερασιτέχνη με τη παλιά μπουτίκ, για τα δικαιώματα του σήματος.

Πρέπει να θυμόμαστε βέβαια ότι τότε που έγινε η συμφωνία αυτή, όλοι το θεωρήσαμε θετικό και το καλωσορίσαμε. Γιατί ουσιαστικά την μπουτίκ την έτρεχε ο Σύλλογος Μετόχων και εθελοντές. Και κυρίως γιατί ο ΟΦΗ βρισκόταν σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά καμπή, με τεράστια προβλήματα και συνεχιζόμενη διοικητική αστάθεια. Μην τα ξαναγράφω, λίγο - πολύ τα γνωρίζουμε όλοι μας.

Η μπουτίκ αποτέλεσε στήριγμα και όαση υγείας για την ομάδα, με προσφορά σημαντική, σε όλο το Σύλλογο. Κάποια στιγμή, πριν μερικά χρόνια, δόθηκε στον ιδιώτη που την έχει σήμερα, γιατί πολύ απλά δεν υπήρχε άλλος ενδιαφερόμενος (η τότε ΠΑΕ δεν ήθελε/δεν μπορούσε και κανείς άλλος ιδιώτης δεν έδειξε ενδιαφέρον).

Φτάσαμε όμως στην εποχή Μπούση/Παλυβού. Και φυσικά πια, υπάρχει ενδιαφερόμενος. Γιατί - πολύ λογικά - η ΠΑΕ ενδιαφέρθηκε να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο εργαλείο ανάπτυξης και εσόδων για την ομάδα. Με την κατάσταση έτσι διαμορφωμένη, είχε τρεις επιλογές:

• Η μία επιλογή ήταν να επιδιώξει να αγοράσει την μπουτίκ από τον ιδιώτη και να την τρέξει μόνη της σαν ΠΑΕ.

• Η δεύτερη ήταν να την αγοράσει και να την "απενεργοποιήσει" προκειμένου να τρέξει η συνεργασία με το Cosmos Sport.

• Η τρίτη ήταν να μην την πειράξει και να κάνει τη συνεργασία με το Cosmos, ελπίζοντας ότι ο ιδιώτης θα κάνει πίσω.

Πήγε στην 3η επιλογή. Ένας λόγος ίσως που έγινε αυτό, ήταν ότι υπήρχε ένα μεταβατικό διάστημα 9 μηνών (Οκτώβριος - Ιούλιος) που δεν υπήρχε συνεργασία με το Cosmos Sport ή/και την PUMA. Οπότε η παλιά μπουτίκ δεν αποτελούσε άμεσο πρόβλημα, αντιθέτως έδινε - προσωρινές προφανώς - λύσεις. Αλλά κάποια στιγμή φτάνει ο κόμπος στο χτένι. Το ουδέν μονιμότερο του προσωρινού δεν μπορεί να σταθεί στην περίπτωση αυτή. Έτσι δημιουργήθηκε ένας γόρδιος δεσμός, που κάπως τώρα πρέπει να κοπεί.

Δε στέκομαι σε παρασκήνια και φήμες, ούτε και σε πληροφορίες για συμπεριφορές από τις 2 πλευρές. Δεν αφορούν αυτά τον κόσμο. Τον κόσμο τον αφορά, 1ον να καταλάβει γιατί υπάρχουν σήμερα 2 μπουτίκ. 2ον να καταλάβει ποια είναι η διαφορά τους (και γιατί θα διαφέρουν τα προϊόντα και οι τιμές τους) και 3ον πώς σκοπεύει η ΠΑΕ να κινηθεί για να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο εργαλείο marketing.

Κατανοώ το συναισθηματικό δέσιμο του κόσμου με την παλιά μπουτίκ και τους ανθρώπους που δουλεύουν εκεί και έχουν κάνει μεγάλο αγώνα, όλα αυτά τα δύσκολα χρόνια. Η μπουτίκ πρόσφερε πολλά, σε όλη την οικογένεια του ΟΦΗ. Βασικά κάποιοι συγκεκριμένοι άνθρωποι που πέρασαν και ιδιαίτερα κάποιοι που εργάζονται ακόμα εκεί.

Σήμερα όμως έχουμε μπροστά μας μία συγκεκριμένη, παράλογη επιχειρηματικά, κατάσταση που πρέπει να λυθεί. Τον τρόπο, δε θα τον πω εγώ, υπάρχουν ειδικοί και υπεύθυνοι για αυτό το θέμα. Αλλά είναι πάντα χρήσιμο να γνωρίζουμε που βρισκόμαστε και να εντοπίζουμε το πρόβλημα. Αυτό πάντα είναι το πρώτο βήμα για την επίλυσή του.

Oficrete