ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
26/10/2018 - 09:55

ΟΦΗ και Επικοινωνία: Επιτέλους συναντήθηκαν οι δρόμοι τους!

Στη «νέα εποχή» και τους ανθρώπους της, έχουμε βασίσει πολλές ελπίδες για πολλούς τομείς.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
Ένας από αυτούς είναι και ο τομέας της επικοινωνίας, με τον οποίο για χρόνια η ομάδα και εκείνος ήταν δύο άγνωστοι.

Έχοντας πια ένα πρώτο δείγμα, μπορούμε να καταλάβουμε ότι όντως έχουμε σοβαρούς λόγους να είμαστε αισιόδοξοι. Καταρχάς κρίνοντας από τις επιλογές των προσώπων που θα τη στελεχώσουν. Οι κατάλληλοι άνθρωποι στη σωστή θέση. Αυτό πάντα σε ένα σχέδιο είναι το πρώτο βήμα.

Η έλευση του κ. Μπούση όμως, μας έδωσε και ένα πρώτο - ίσως και λίγο πρόωρο - crash test σε θέματα επικοινωνίας. Κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της προσέχει πολύ το προφίλ των top στελεχών της.

Φροντίζει να τους παρουσιάσει και να χτίσει την εικόνα τους. Το ταξίδι λοιπόν του νέου επενδυτή και Προέδρου ήταν απαραίτητο να αξιοποιηθεί και με όρους επικοινωνίας, αλλά και lobbying.

Ο κ. Μπούσης είχε διαφορετικά κοινά να γνωρίσει, αλλά και να συστηθεί. Αυτό στην business γλώσσα το λένε induction plan. Και η ομάδα φαίνεται ότι είχε άμεσα έτοιμο ένα σωστό και μεστό τέτοιο πλάνο. Σε αυτό το πλάνο, προστιθέμενη αξία αποτέλεσε και το καθαρό πρόσωπο και η ακομπλεξάριστη, ανθρώπινη αλλά και πειστική παρουσία του ίδιου του κ. Μπούση.

Το πρώτο ήταν το εσωτερικό της ομάδας. Η ομάδα λοιπόν που τρέχει την ομάδα πια, φρόντισε να ξεκινήσει από αυτούς για να τους δείξει ότι είναι προτεραιότητα. Φρόντισε επίσης να έχουν προηγηθεί τετ-α-τετ με τον καθένα ξεχωριστά, που θα περνάνε μηνύματα θετικά και στήριξη, από ανθρώπους όπως ο Γιάννης Σαμαράς κι ο Ηλίας Πουρσανίδης, που ο λόγος τους μετράει και το βλέμμα τους είναι καθαρό. Δε χρειαζόταν κάτι τρομερό. Ένα απλό κι ωραίο «οικογενειακό» δείπνο και μία προσέγγιση με αμεσότητα και ευγένεια. Αρκούσε να αλλάξει το κλίμα, όπως είδαμε και στο ΟΦΗ - Ολυμπιακός.

Αμέσως μετά ήταν ο κόσμος της ομάδας. Και πάλι δεν χρειάστηκε κάτι τρομερό. Μία απλή συνέντευξη Τύπου, με ένα πάνελ που έλαμπε από ποδοσφαιρική υγεία και ομιλίτικο συναίσθημα, το οποίο με 5 απλά αλλά ξεκάθαρα μηνύματα ήταν αρκετό και να πείσει και να ξεσηκώσει ενθουσιασμό. Χωρίς όμως να δημιουργήσει τρελές προσδοκίες και να αποσυντονίσει την ομάδα από τη νέα νοοτροπία της και τους στόχους της.

Έδειξε ότι ξέρει και που έχει έρθει και γιατί έχει έρθει και με ποιους έχει να κάνει εντός και εκτός ομάδας. Ισορρόπησε πολύ καλά ανάμεσα στο απαραίτητο συναίσθημα (ποδοσφαιρική ομάδα είμαστε όχι φαρμακευτική) και στο επιχειρηματικό πλάνο (γιατί είμαστε και εταιρεία). Τόσο, όσο…

Προφανώς στην ίδια συνέντευξη τύπου συστήθηκε και στα τοπικά ΜΜΕ. Μιας και αυτά τα ΜΜΕ είναι εκείνα που έχουν την καθημερινή τριβή με την ομάδα, πέτυχε να κάνει ξεκάθαρο ότι τον ΟΦΗ τον τρέχει η ομάδα Σαμαρά - Πουρσανίδη και με εκείνους θα πρέπει να μιλάνε. Φρόντισε επίσης να δείξει ότι ξέρει καλά το ρόλο κάθε Μέσου και να ξεκαθαρίσει ότι αυτός είναι το απόλυτο αφεντικό και αναλαμβάνει όλη την οικονομική και επιχειρηματική ευθύνη. Δεν το είπε, αλλά έγινε πολύ σαφές ότι «όσα ξέρατε, καλό είναι να τα ξεχάσετε».

Έχοντας δημιουργήσει το θετικό κλίμα στην κοινή γνώμη και ενθουσιασμό, πήγε από θέση «ισχύος» να δει και επιλεγμένους stakeholders, με τους οποίους αργά ή και πολύ γρήγορα θα χρειαστεί να συνεργαστεί και να ζητήσει στήριξη. Φορείς όπως ο Περιφερειάρχης και ο Δήμαρχος. Χωρίς δηλώσεις και διαρροές με non papers μετά από κάθε συνάντηση. Γιατί στόχος δεν ήταν να δημιουργήσει ντόρο. Στόχος ήταν να τους κάνει συνομιλητές του και να δημιουργήσει σχέσεις που στο μέλλον, για να αποδώσουν, απαιτούν εμπιστοσύνη. Και η εμπιστοσύνη, προφανώς, δε χτίζεται με διαρροές και non papers.

Τελευταίο βήμα ήταν το ματς με τον Ολυμπιακό. Η παρουσία του ήταν ηγετική στην εξέδρα. Στόχος να μεταδώσει ενθουσιασμό στην εξέδρα, αλλά και στην ομάδα. Στόχος όμως με όρους επικοινωνίας ήταν να συστηθεί και στο εκτός Κρήτης ποδοσφαιρικό κοινό. Να δείξει ποιος είναι, τι έχει σκοπό να κάνει, αλλά και γιατί διαφέρει από τους υπόλοιπους «επενδυτές» που «επενδύουν» στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Μέσω προφανώς των ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, όπου ως γνωστό η παρουσία μας είναι εδώ και χρόνια προβληματική. Και πάλι ο τρόπος ήταν απλός, αλλά και πάλι ήταν και αποτελεσματικός.

Μίνι συνέντευξη στο pre-game της NOVA (που είναι ο συνεργάτης μας σήμερα και θέλουμε να έχουμε σχέσεις και προβολή). Και μίνι συνέντευξη στην Αθλητική Κυριακή της ΕΡΤ (που είναι ο 2ος παίκτης στο χώρο του ποδοσφαίρου, αλλά και ό,τι πιο κοντινό στην Κυβέρνηση). Prime time δηλαδή για την ποδοσφαιρική τηλεοπτική αγορά.

Δε θέλει κόπο συνήθως, θέλει τρόπο. Αν και είμαι σίγουρος ότι η ομάδα πίσω από το πλάνο, χρειάστηκε να κάνει αρκετό κόπο, ώστε όλα αυτά να μας φαίνονται απλά και ωραία.

Επιτέλους, μετά από καιρό, ο ΟΦΗ έχει εξωστρέφεια και επικοινωνία! Βήμα - βήμα είμαι σίγουρος ότι θα βλέπουμε και νέα πράγματα σε αυτό το πολύπλοκο και απαιτητικό κομμάτι. Αλλά το βασικό είναι ότι πήραμε μπρος! 

Oficrete