Oficrete
06/02/2019 - 20:33

ΟΦΗ και Επικοινωνία: Ο ρόλος τους στη μάχη για την παραμονή

Ήρθε η ώρα η διοίκηση να παίξει μπάλα και να βγει στην επικοινωνιακή επίθεση.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
facebook banner
Μπαίνουμε στην τελική ευθεία. Η ανάγκη για αποτελέσματα μεγαλώνει, όπως και η πίεση. Μαζί και το άγχος. Και συνήθως όλο αυτό το κοκτέιλ γεννά και διάφορες ιδέες για το πώς μπορεί να βοηθηθεί η ομάδα εξωαγωνιστικά.

Οι οπαδοί του ΟΦΗ, όπως έχω ξαναγράψει, για 18 χρόνια βίωναν και ίσως πολλοί συνήθισαν μια μη υγιή, νοοτροπία. Στην καθημερινότητα και στις συζητήσεις τους δεν κυριαρχούσε το ποδόσφαιρο, αλλά το παρασκήνιο. Πιο συχνά άκουγες για το ποιοι μάνατζερ ελέγχουν ποιους παίκτες, για σχέσεις εξάρτησης με άλλες ομάδες και «χρωστούμενα» ή «δανεικά», φήμες (ή όχι μόνο φήμες) για παιχνίδια μιλημένα ή περιζήτητα σε μακρινές και εξωτικές περιοχές της Ασίας, παρά για μπάλα. Έβλεπες κόσμο με εξειδίκευση στη διαιτησία, στο στοίχημα, στο σπορ του «έχω πληροφορίες από μέσα» και σε άλλα παρόμοια καταλήγοντας από οπαδοί να είναι κάτι σαν παράγοντες. Συχνά λέμε για τη μάστιγα των προπονητών της εξέδρας και των social media, αλλά εμείς είχαμε πάει ένα βήμα πιο πέρα, με παράγοντες της εξέδρας και των social media.

Γιατί όλος αυτός ο - δυσάρεστος - πρόλογος, θα μου πεις. Προσπαθώ να μας θυμίσω σε όλους ότι μπορεί θεωρητικά να έχουμε χαρεί με τη νέα εποχή και τα νέα ήθη που πρεσβεύει, αλλά στην πραγματικότητα μεγάλο μέρος του κόσμου παραμένει στα προηγούμενα. Ως γνωστόν, η συνήθεια είναι άτιμο πράγμα και το χούι δε το ξεφορτώνεσαι εύκολα. Οπότε είναι μάλλον αναμενόμενο να βλέπουμε σχόλια και ιδέες, όπως «να κάνει κάτι η διοίκηση με τη διαιτησία, να προστατεύσει την ομάδα», «να κάνουμε κι εμείς αυτά που έκανε ο Κουτσοσπύρος, δε μπορεί να μένουμε με σταυρωμένα τα χέρια», «να βγάλουμε ανακοίνωση για τη διαιτησία για να μας σέβονται» και άλλα παρόμοια.

Είναι δυνατόν πραγματικά να πιστεύουμε ότι η σημερινή διοίκηση θα μπει σε αυτή τη διαδικασία; Και παράλληλα, έχει κάποιο νόημα αν και αυτή η διοίκηση τελικά κάνει ότι όλοι οι άλλοι; Αυτό ονειρευόμαστε;
Γράφοντας τα όλα αυτά, ήδη ακούω στα αυτιά μου τον αντίλογο. «Θα μας φάει ο πολιτισμός» και «θα πέσουμε χωρίς να έχουμε κάνει τίποτα».

Ναι λοιπόν, ας συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι όντως δεν θα έχουμε κάνει τίποτα από αυτά, είτε πέσουμε είτε όχι. Η νέα εποχή, έχει και νέα ήθη και έχει έρθει η ώρα να το συνειδητοποιήσουμε. Και να στηρίξουμε. Γιατί δε μπορούμε στη θεωρία να αγαπάμε όλοι τον Γκέραρντ και τις αρχές που μας κληρονόμησε και με τις οποίες τρέχει το project, αλλά όταν σφίγγουν τα γάλατα να φερόμαστε σαν Έλληνες παραγοντάρες. Αυτό είναι σχιζοφρένεια! Και σίγουρα γινόμαστε ανακόλουθοι. Για να μην το κουράζουμε. Το project θα προχωρήσει είτε ως έχει, με τις ιδέες και τη νοοτροπία του, είτε θα μείνει μετέωρο. Διαλέγουμε και παίρνουμε. Προσωπικά δεν έχω καν δίλημμα. Με τις αξίες αυτές που αντιπροσωπεύει, προσωπικά ανέκαθεν ταυτιζόμουν. Ποτέ δε δέχτηκα όλα όσα γίνονταν στον ΟΦΗ τόσα χρόνια. Άρα δεν έχω και κανένα δίλημμα για το αν και πόσο πρέπει να στηρίξω.

Παρόλα αυτά, επειδή καταλαβαίνω την αγωνία όλων μας να βοηθήσουμε στη μάχη της παραμονής νομίζω ότι υπάρχει ρόλος και τρόπος και για τη διοίκηση της ομάδας, μέσω της επικοινωνίας της, πέρα από τα προφανή (οικονομικό, μεταγραφές κλπ).

Βρίσκω καλή ιδέα λοιπόν, μία άτυπη επικοινωνιακή καμπάνια που θα ενημερώνει μεθοδικά το επόμενο τρίμηνο όλη την Ελλάδα για το νέο project. Θα εξηγεί τις αξίες μας, τον τρόπο σκέψης μας και το τι ονειρευόμαστε για την ομάδα. Ήρθε νομίζω η ώρα να γίνει κατανοητό σε όλη την Ελλάδα, το γιατί ο ΟΦΗ διαφέρει και επομένως γιατί θα είναι σημαντικό για όλο το ελληνικό ποδόσφαιρο να παραμείνει στην κατηγορία.

Βασικά χρειάζεται μία «επίθεση» επικοινωνίας προς όλα τα κοινά.

Τα εσωτερικά πρώτα από όλα: Προς τον κόσμο της ομάδας καταρχάς, με στόχο να εκπαιδευτεί το κοινό ότι δεν πρόκειται να «προστατευτεί η ομάδα» με μούντες στους διαιτητές και διαρκή γκρίνια για κάθε οφσάιντ. Αλλά και προς τους παίκτες που είναι σημαντικό να θυμηθούν πόσο τυχεροί είναι που παίζουν σε αυτή την ομάδα. Και να δώσουν το κάτι παραπάνω γι' αυτή.

Αλλά και τα εξωτερικά κοινά: Προς τους διαιτητές για παράδειγμα που μας σφυρίζουν ή τους παράγοντες που αποφασίζουν για τα οργανωτικά. Ναι, υπάρχουν πολλά παρασκήνια, αλλά καλό είναι να έχουν στο νου τους ότι ο μη σεβασμός απέναντι σε ένα τέτοιο project, μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με την κοινή γνώμη. Και την κοινή γνώμη την επηρεάζει σημαντικά ένα άλλο σημαντικό για εμάς κοινό. Τα media. Είτε πρόκειται για ΜΜΕ, είτε για social media. Κι εκεί ο ΟΦΗ έχει και προσβάσεις και πρόσωπα να βγουν να μιλήσουν. Είτε άμεσα, είτε και έμμεσα. Μια καλή χαρτογράφηση μπορεί εύκολα να γίνει, να επιλεγούν οι «στόχοι», μέσω των οποίων θα μπορούσε να επικοινωνηθεί το ανάλογο μήνυμα και να αρχίσει συντεταγμένα μία προσπάθεια.

Για παράδειγμα η παρουσία της τριάδας (Γιάννης και Γιώργος Σαμαράς και Πουρσανίδης) στο Total Football του Ντέμη Νικολαϊδη ήταν κάτι χρήσιμο. Δεν είναι όμως αρκετό. Θέλει πιο συστηματική παρουσία και εκπροσώπηση.

Η καμπάνια αυτή φυσικά δε γίνεται λόγω της προσπάθειας παραμονής. Γίνεται με αφορμή αυτή. Στην πραγματικότητα, πρέπει ούτως ή άλλως να γίνει. Είναι καιρός να καταλάβει ο κόσμος το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και το στοιχείο διαφοροποίησης του ΟΦΗ. Και η ποδοσφαιρική αγορά και η πιάτσα και οι επιχειρήσεις (δυνητική χορηγοί) και ο πολιτικός κόσμος (έρχονται εκλογές, γήπεδα, αναδιαρθρώσεις) και τα MME. Με την απόσταση που μου προσφέρει το γεγονός ότι ζω εκτός Κρήτης, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι προς το παρόν δεν έχουν αντιληφθεί όλοι τι συμβαίνει και κυρίως γιατί είναι χρήσιμο έως και σωτήριο αυτή η προσπάθεια να αποδώσει και για εκείνους.

Στην επικοινωνία αυτό λέγεται «δημιουργώ pressure groups». Ομάδες ανθρώπων που πιστεύουν στο αφήγημά μου και πιέζουν όταν και όποιον χρειάζεται για να πετύχει. Εννοώ νόμιμα, ε; Μη ξεχαστείτε. Αυτό στο ελληνικό ποδόσφαιρο έχει γίνει μόνο μία φορά στο παρελθόν, χωρίς payrolls, παρασκήνια και το παραδοσιακό ελληνικό αλλαξοκωλίκι. Στις πρώτες 2 χρονιές του Ντέμη στην ΑΕΚ. Θυμάστε πόσο θετικό κλίμα βρήκε η ΑΕΚ τότε;

Σε πολλούς, όλα αυτά μπορεί να ακούγονται από ρομαντικά έως Δον Κιχωτικά. Πιστέψτε με, δεν είναι αν ξέρεις να παίξεις… μπάλα.
Και έχω μια σιγουριά ότι αν το αποφασίσουμε, έχουμε οπλοστάσιο προσώπων να παίξουμε καλή επικοινωνιακή μπάλα. 

Oficrete