ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
24/10/2019 - 13:20

ΟΦΗ και Επικοινωνία: Το επόμενο βήμα στις σχέσεις με τα ΜΜΕ

Εδώ και ένα χρόνο, η ομάδα χτίζει μεθοδικά, ξεκινώντας από σταθερά θεμέλια και όχι πάνω στην άμμο και σε αυτό τον τομέα. Βήμα - βήμα, προχωράει.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
Συχνά - πυκνά, εστιάζω στο θέμα της Επικοινωνίας για τον ΟΦΗ. Ένα σημαντικό κομμάτι του θέματος αυτού, είναι η σχέση με τα Media (στα Ανωγειανά: media relations). Ο ΟΦΗ, εξαρχής, είχε δύο άξονες σε αυτό το κομμάτι. Τα τοπικά Μέσα και τα αθηναϊκά/κεντρικά ΜΜΕ.

Με τα πρώτα έπρεπε άμεσα να γνωριστεί, να τα «εκπαιδεύσει» και να συνεργαστεί μαζί τους. Μέσα από την καθημερινή τριβή, αυτό έμοιαζε πιο εύκολο. Παρά τα διάφορα εμπόδια στην αρχή, σιγά - σιγά γίνεται σαφές ότι η επικοινωνία με τα media της Κρήτης έχει ρολάρει και προχωρά καλά, προς όφελος και των Μέσων και της ομάδας, αλλά κυρίως του κοινού της Κρήτης.

Με τα κεντρικά/αθηναϊκά ΜΜΕ όμως, η προσπάθεια είναι πιο σύνθετη και μακροπρόθεσμη. Πριν περίπου ένα χρόνο, όταν ο ΟΦΗ άλλαζε σελίδα, εποχή έως και σύμπαν, έγραφα ότι η σχέση αυτή (ΟΦΗ και Media) ξεκινά από το μηδέν.

Τα Αθηναϊκά/κεντρικά ΜΜΕ, δεν έμοιαζαν να έχουν καταλάβει το μέγεθος της αλλαγής που συντελείται. Η κάλυψη των τεκταινόμενων ήταν, μάλλον, υποτονική και ελλιπής. Τότε ισχυριζόμουν ότι για αυτό δε φταίει ούτε κάποιο μένος κατά του ΟΦΗ, ούτε το «σύστημα», ούτε και το κλασσικό «η Αθήνα πολεμάει τον ΟΦΗ». Τι μπορεί να έφταιγε τότε και μας αγνοούσαν; Πολλά. Και ένα - ένα από αυτά, ο ΟΦΗ τα «γυρίζει».

Δεν είχαν καταλάβει τη σοβαρότητα, αλλά κυρίως τη διαφορετικότητα του project που ξεκινούσε στον ΟΦΗ.

Όσο περνάει ο καιρός, το ανακαλύπτουν.

• Δεν είχαν αξιολογήσει τη βαρύτητα και τις ικανότητες των ανθρώπων που αναλάμβαναν να το τρέξουν.

Όσο περνάει ο καιρός, βλέπουν τα αποτελέσματα.

Δεν είχαν τον ΟΦΗ στο κάδρο με τις σημαντικές ομάδες του ποδοσφαίρου μας, πια.

Όσο περνάει ο καιρός, ο ΟΦΗ - με το σπαθί του - κερδίζει θέση στο κάδρο.

Δε θεωρούσαν ότι υπάρχει κοινό που θα «καταναλώσει» τέτοια θέματα.

Όσο περνάει ο καιρός, το κοινό αυτό δημιουργείται. Πρώτα, μέσω της εκπαίδευσης του Ομιλίτικου κοινού στη νέα φιλοσοφία και, στη συνέχεια, μέσω της προσέλκυσης του ενδιαφέροντος των υγιών φιλάθλων, που αναζητούν κάτι μη τοξικό να πιαστούν.

Είχα προβλέψει ότι τα κεντρικά Media, μόλις δουν «ψωμί» θα στρέψουν το βλέμμα τους στον ΟΦΗ. Και όπως θα έχετε κι εσείς παρατηρήσει, κάθε εβδομάδα τα άρθρα, τα αφιερώματα και γενικά το ενδιαφέρον τους για τον ΟΦΗ, αυξάνεται. Ο ΟΦΗ, μεθοδικά από πέρυσι, εργάζεται για αυτό, χωρίς κόμπλεξ και επαρχιωτισμούς, αλλά και χωρίς βιασύνη. Και όταν λέμε εργάζεται, εννοούμε ότι δημιουργεί περιεχόμενο, όχι σχέσεις μόνο. Πάει δηλαδή από το δύσκολο δρόμο, χτίζοντας όμως γερά θεμέλια, όχι στην άμμο.

Όταν χρειάστηκε, πάντως (περίπτωση ποινής υποβιβασμού λόγω Αιγινιακού), πάτησε και γκάζι, έβγαλε εξωστρέφεια και έδειξε δυναμισμό. Όπως είχα γράψει και πιο παλιά, η υπόθεση αυτή βοήθησε τα μέλη της διοικητικής ομάδας να «απενοχοποιήσουν» την εξωστρέφεια, που αρχικά έμοιαζαν να φοβούνται. Τους βοήθησε να καταλάβουν ότι όταν γίνεται σωστά, μεθοδικά και με μέτρο, λειτουργεί θετικά.

Η διαφορά, πλέον, είναι ότι φέτος και το αγωνιστικό κομμάτι, έχει εναρμονιστεί με τη νέα εποχή, βγάζει κι αυτό υγεία και μέσα στο γήπεδο παρουσιάζεται κάτι νέο και διαφορετικό για το ελληνικό ποδόσφαιρο, μετά τη μεταβατική περσινή περίοδο. Και αυτό, προφανώς, πολλαπλασιάζει το ενδιαφέρον, τη δυναμική του ΟΦΗ, αλλά και το χρόνο και το χώρο του στα Media.

Φυσικά, αυτή την εποχή, οι αναφορές είναι θετικές, έως και αποθεωτικές. Αλλά επειδή ξέρουμε όλοι πώς πάει αυτό το παιχνίδι, αύριο μπορεί να είναι αρνητικές ή και ύπουλες. Γιατί όταν μπαίνεις στο κάδρο, μπαίνεις και στο μάτι κάποιων, των οποίων την «πιάτσα» χαλάς. Μην είμαστε αφελείς…

Επομένως, ο ΟΦΗ δε θα πρέπει - και είμαι σίγουρος ότι δε θα το κάνει - να αφεθεί στις ορέξεις των κεντρικών ΜΜΕ. Πότε, δηλαδή, εκείνα θα ρίξουν μία ματιά και πόσο χρόνο και χώρο θα αποφασίσουν να διαθέσουν.

Θα πρέπει αυτό το χώρο να τον δημιουργήσει, να τον απαιτήσει και να φροντίσει να περνάει από το χέρι του. Το πώς γίνεται αυτό, το ξέρουν καλά στην ομάδα. Και ότι θα χρειαστεί χρόνο. Αλλά είναι το επόμενο βήμα στο κομμάτι των σχέσεων με τα ΜΜΕ.

Oficrete