Oficrete
15/10/2019 - 19:30

Αυτό εννοούσαμε όταν λέγαμε τον ΟΦΗ "μαγαζί- γωνία"!

Ο ΟΦΗ εξελίσσεται σε ένα brand, όπου ένας επενδυτής, ένας χορηγός, ένα κανάλι, αλλά και ένας φίλαθλος, αξίζει να επενδύσουν.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
Θυμάστε εκείνα τα πέτρινα τα χρόνια, που κάποιοι μας προέτρεπαν να «μη γκρινιάζετε και φύγει η Οικογένεια / ο «προστάτης» / οι (πολλοί) μέτοχοι, γιατί ποιος θα πάρει την ομάδα»; Τότε που η μόνιμη απάντησή μας ήταν, ότι ο ΟΦΗ είναι «μαγαζί - γωνία». Με τόσα που ζήσαμε, είχαμε αρχίσει και εμείς οι ίδιοι να το ξεχνάμε αυτό.

Ήρθε η στιγμή να το θυμηθούμε. Και να αποδειχθεί. Γιατί ο νέος ΟΦΗ, που χτίζεται σε γερά θεμέλια και με υγεία, ναι, είναι μαγαζί - γωνία. Και όταν λέμε μαγαζί γωνία, εννοούμε ότι είναι ένα brand όπου αξίζει ένας επενδυτής, ένας χορηγός, ένα κανάλι, ένας φίλαθλος ακόμα, να βάλουν λεφτά τους. Όπως ήδη άρχισε να αχνοφαίνεται, το brand ΟΦΗ μπορεί «να στα φέρει» πίσω τα λεφτά που βάζεις. Όταν αυτό θα γίνει γενική πεποίθηση, τότε ο δρόμος για την αυτάρκεια της ομάδας, θα έχει ανοίξει διάπλατα!

Να προσπαθήσουμε να το δούμε με παραδείγματα, για να συνεννοούμαστε καλύτερα. Για τη φετινή σαιζόν, ποιοι έχουν βάλει λεφτά στον ΟΦΗ;

Πρώτος από όλους, ο ιδιοκτήτης. Οι οικογένειες Μπούση και Παλυβού, δηλαδή. Φυσικά, η δική τους επένδυση είναι πιο μακροπρόθεσμη και δεν αναζητούν απόσβεση κατευθείαν. Θέλουν όμως να δουν κινήσεις, που θα πείθουν ότι όλο αυτό είναι σε καλό δρόμο. Να δώσουν, ας πούμε, 100 και 150 χιλιάδες, για να κάνει η ομάδα μία καλή προετοιμασία στο εξωτερικό. Έπιασε τόπο; Όπως φαίνεται, βοήθησε καθοριστικά στο χτίσιμο της ομάδας και αγωνιστικά και σε φιλοσοφία. Να δώσουν χρήματα για να αγοραστούν παίκτες, αλλά θα έρχονται καλοί παίκτες; Ήδη ο Τσιλιανίδης, ο Φιγκεϊρέντο ή και ο Μαρινάκης, τους βάζουν στον πειρασμό να επενδύσουν και στον Σεμέντο, τον Μάνο και τον Μεγιάδο. Δίνουν (αρκετά) χρήματα και στις Ακαδημίες, αλλά προφανώς αυτό σήμερα δε μπορεί να κριθεί. Θα περιμένουμε όλοι μερικά χρόνια.
 
Έβαλε όμως και ο κόσμος χρήματα. Παρά τις αυξημένες τιμές (μία επιλογή εξηγήσιμη, πάντως), ο κόσμος ανταποκρίθηκε. Τα διαρκείας όχι απλά έφτασαν στα περσινά επίπεδα, αλλά ξεπέρασαν το φράγμα των 2000 (συγκεκριμένα 2255). Ουσιαστικά, η ομάδα ξεκινά με 50% πληρότητα στο γήπεδό της, σε κάθε ματς. Τα έσοδα δε, από αυτά, πολλαπλασιάστηκαν (δε θέλει ιδιαίτερες μαθηματικές γνώσεις αυτό). Από την άλλη, ο κόσμος βλέπει την ΠΑΕ, σε ένα γήπεδο γερασμένο και με προβλήματα (αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση), να κάνει σοβαρές προσπάθειες βελτίωσης, τόσο των υποδομών, όσο και των υπηρεσιών προς τους φιλάθλους. Σαφώς υπάρχουν ακόμα προβλήματα, αλλά υπάρχει κινητικότητα. Επιπλέον, ο κόσμος βλέπει και μία καλή ομάδα, που παίζει ένα ποδόσφαιρο όπως το είχε υποσχεθεί. Χορταστικό και ενδιαφέρον. Που αξίζει να του αφιερώσεις 2 ώρες, να το δεις από κοντά. Και κάπως έτσι, ο μ.ο. εισιτηρίων ξεπερνά τα 3500 σε παιχνίδια με 3 ομάδες που βρίσκονται χαμηλά και το γήπεδο ολοένα και γεμίζει περισσότερο. Με κόσμο ήρεμο, χαμογελαστό και με υποδειγματική, μέχρι σήμερα, συμπεριφορά.

Σημαντικό μερίδιο των εσόδων, προέρχεται και από το τηλεοπτικό συμβόλαιο. Δηλαδή τη NOVA. Η οποία αντέδρασε, τελικά, θετικά στην επιθετική, αλλά και τεχνοκρατική στρατηγική του ΟΦΗ να μην ρίξει τις απαιτήσεις του, αλλά να επιμείνει στην απαίτηση για ένα αρκετά υψηλό συμβόλαιο, εφάμιλλο του brand της ομάδας. Η NOVA επέλεξε να μην «τιμωρήσει» τον ΟΦΗ αφήνοντάς τον χωρίς συμβόλαιο, αλλά να του το δώσει, προσφέροντάς του την ευκαιρία να αποδείξει ότι τα αξίζει. Είμαι βέβαιος, ότι ήδη στη NOVA νιώθουν δικαιωμένοι. Παρουσιάζουν μέσα από το κανάλι τους, το πιο υγιές και ελπιδοφόρο project στο ελληνικό ποδόσφαιρο σήμερα. Ο ΟΦΗ έστειλε το μήνυμα στη NOVA ότι έχουν κοινό στόχο. Τη δημιουργία υγιούς και ελκυστικού πρωταθλήματος (και τηλεοπτικού προϊόντος). Και ότι η περίπτωσή του, μπορεί να γίνει case study και παράδειγμα για τους υπόλοιπους. Παράλληλα, με τον ΟΦΗ να παίζει αυτού του είδους το ποδόσφαιρο, πέρα από το ότι συσπειρώνει και φέρνει στο κανάλι το δικό του κοινό, κεντρίζει και το ενδιαφέρον του φίλαθλου κόσμου, γενικώς. Τα ματς του ΟΦΗ σήμερα, είναι λόγος να δεις ελληνικό πρωτάθλημα. Nα το προτιμήσεις από ένα ματς ξένου πρωταθλήματος. Και αυτό δεν είναι κάτι ασήμαντο… Γενικά, μπορεί κανείς με ασφάλεια να υποθέσει ότι και αυτή η επένδυση, της NOVA στο brand ΟΦΗ, πάει καλά.

Σημαντικό μερίδιο στα έσοδα, αλλά και στο status μίας ομάδας, έχουν ασφαλώς και οι χορηγοί. Στον ΟΦΗ αυτή τη χρονιά μπήκαν περισσότεροι (και ουσιαστικότεροι) από κάθε άλλη χρονιά. Ανεξάρτητα από το ύψος της χορηγίας του καθενός, το να έχεις πίσω σου τόσες επιχειρήσεις, δείχνει δυναμική. Οι χορηγοί «ρισκάρουν» κάποια χρήματα, αλλά και τη σύνδεση του δικού τους brand και της φήμης του, με το δικό σου. Στην περίπτωση του ελληνικού ποδοσφαίρου, αυτό είναι ένα υψηλό ρίσκο. Οι επιχειρήσεις που πήραν το ρίσκο αυτό και συνδέθηκαν λοιπόν με τον ΟΦΗ, το εξαργυρώνουν με αρκετή προβολή όσο περνά ο καιρός. Κυρίως όμως με θετική προβολή, με αναφορές που μιλούν για υγεία, «επανάσταση» και κάτι νέο και ελπιδοφόρο. Σε όλο αυτό και οι χορηγοί θα έχουν το μερίδιο επιτυχίας που τους αναλογεί, εφόσον επέλεξαν να στηρίξουν αυτή τη νέα προσπάθεια. Στην περίπτωση του νέου ΟΦΗ, έχουμε κάτι σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα. Οι υποστηρικτές του να «βγαίνουν» από τις χορηγίες τους με αναβαθμισμένη φήμη από ό,τι όταν μπήκαν…

Φυσικά έχει και ποδοσφαιρικές προεκτάσεις η εικόνα του νέου ΟΦΗ. Το status του αλλάζει και οι ποδοσφαιριστές, οι managers, οι ομάδες και γενικώς η ποδοσφαιρική αγορά, θα τον δουν ξανά με άλλο μάτι. Αλλά αυτό είναι μία άλλη συζήτηση, που μπορούμε να κάνουμε στο μέλλον.

Προς το παρόν, μπορούμε όλοι να θυμηθούμε τι εννοούσαμε, όταν λέγαμε πως ο ΟΦΗ είναι «μαγαζί - γωνία».

Oficrete