ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
11/07/2019 - 08:47

Ο νέος ΟΦΗ και τα εισιτήρια διαρκείας του

Μία περίπτωση όπου συνοψίζεται η μεταβατική φάση της ομάδας και η δυσαρμονία μεταξύ της νέας εποχής και της πραγματικότητας.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
Βγήκαν λοιπόν τα διαρκείας της νέας χρονιάς. Τα πρώτα της νέας εποχής. Και με μία βόλτα από διαδικτυακά και μη καφενεία, θα εντοπίσει κανείς αρκετή γκρίνια και παγωμάρα. Προφανώς, ο λόγος είναι η αύξηση στις τιμές τους.

Προσωπικά, πιστεύω ότι το συγκεκριμένο θέμα συνοψίζει τη μεταβατική φάση, συνολικά για τον Οργανισμό και γι’ αυτό το λόγο χρίζει ευρύτερης ανάλυσης, πέρα από μία ξερή άποψη για τις τιμές (για τις οποίες - συνειδητά - δε θα αναφερθώ σε αυτό το κείμενο).

Ας το πάρουμε λοιπόν από την, πολύ, αρχή. Και να το αναλύσουμε βήμα - βήμα.

Για ποιο λόγο παίρνει διαρκείας ένας φίλαθλος. Με ποια κίνητρα;

1. Για να δει την ομάδα του. Όσο καλύτερη την περιμένει, με μεγαλύτερες προοπτικές επιτυχιών και καλού θεάματος, τόσο περισσότερο «ψήνεται».

2. Για την εμπειρία του γηπέδου. Για να έχει τη θέση του, με την παρέα του πιθανόν, να ζει την ατμόσφαιρα από νωρίς, να απολαμβάνει το όλο σκηνικό τόσο, ώστε να το προτιμά από την οθόνη της τηλεόρασης.

Στην προκείμενη περίπτωση, του ΟΦΗ, η φιλοσοφία της ομάδας είναι αρκετά κόντρα στη λογική την ελληνική. Δε θα πάρει ποτέ η ομάδα παίκτες - κράχτες, μόνο και μόνο για να πουλήσει διαρκείας. Επομένως, εδώ έχουμε και την πρώτη δυσαρμονία μεταξύ του σκεπτικού της νέας εποχής και του κόσμου, που όλα αυτά τα χρόνια έχει μάθει the Greek way, ζώντας στο συγκεκριμένο ποδοσφαιρικό περιβάλλον της χώρας.

Επιπλέον, η ομάδα διαθέτει ένα γήπεδο με ιδιαιτερότητες. Ναι μεν προσφέρει μία εμπειρία, ατμόσφαιρα και κλίμα που για τους Ομιλίτες είναι ιεροτελεστία, αλλά από την άλλη στερείται βασικών υποδομών και στοιχείων, ώστε να προσφέρει και μία σειρά από, αυτονόητες στην Ευρώπη, παροχές. Έτσι, και σε αυτό έχουμε δυσαρμονία μεταξύ της νέας εποχής, που θέλει να φέρει η διοίκηση και της πραγματικότητας, που επιβάλλει περιορισμούς.

Κρατώντας αυτά, πάμε να δούμε πώς διαμορφώνεται η κατάσταση.

Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των διαρκείας;

Σύμφωνα με το Εμπορικό Τιμ, η ομάδα φέτος θα παρουσιαστεί βελτιωμένη αγωνιστικά, ενώ παράλληλα βελτιώνονται οι παροχές, οι υπηρεσίες και συνολικά η εμπειρία που θα παρέχεται στον κόσμο της ομάδας. Παράλληλα, μέσα στον τελευταίο χρόνο, με τις κινήσεις που έχουν γίνει, το brand έχει ανεβάσει τις μετοχές και την εμπορική του αξία.

Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει σε όλα αυτά; Προφανώς όχι.

Υπάρχει κι ένας δεύτερος λόγος όμως. Πέρυσι, η τότε διοίκηση, είχε αντιμετωπίσει τα διαρκείας ως μία γρήγορη αρπαχτή, με στόχο να μπουν στα ταμεία χρήματα αναγκαία για να πάρει άδεια, να πληρώσει προκαταβολές μεταγραφών και γενικά να επιβιώσει. Δεν υπήρχε κάποιο όραμα ή πλάνο. Υπήρξε ανάγκη για ρευστό. Και έτσι, οι τιμές ήταν μάλλον πολύ χαμηλές.

Ένας τρίτος πιο προφανής λόγος είναι ότι από 15 ματς συν το Κύπελλο, πάμε σε μίνιμουμ 17 ματς πρωταθλήματος πια (ίσως και 18), συν το Κύπελλο και τα φιλικά.

Φυσικά, πιθανόν οι λόγοι αυτοί να μην επαρκούν για όλους μας. Κάποιοι θα συνεχίζουν να βλέπουν τις τιμές υψηλές, ιδιαίτερα σε σχέση με την οικονομική κατάσταση στην κοινωνία, άλλοι ίσως να τις δουν ως νορμάλ. Περιγράφουν όμως το σκεπτικό της διοίκησης. Έχω την άποψη ότι όλα αυτά θα έπρεπε να εξηγηθούν πιο αναλυτικά και στην παρουσίαση, αλλά και νωρίτερα, βοηθώντας έτσι τον κόσμο να προετοιμαστεί, αλλά και να καταλάβει.

Η καλλιέργεια οπαδικής κουλτούρας

Είναι φανερό ότι στον ΟΦΗ πια πνέει ένας ευρωπαϊκός άνεμος και κυρίως ένας άνεμος ποδοσφαιρικής λογικής και υγείας. Έχει μάλιστα τονιστεί πολλές φορές η ανάγκη για εναρμόνιση στη νέα φιλοσοφία όλου του Οργανισμού της ομάδας. Μέσα σε αυτό, προφανώς περιλαμβάνονται και οι φίλαθλοί της.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα έγινε η ανακοίνωση για τη δημιουργία ομάδας εθελοντών και στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται σειρά ενεργειών που αφορούν από εταιρική κοινωνική ευθύνη και πιστωτική κάρτα έως διαγωνισμούς στα social media.

Στο θέμα των διαρκείας όμως, υπάρχει ακόμα μία απόσταση. Όπως ανέφερα και στην αρχή του κειμένου, η οπαδική κουλτούρα που υπάρχει εκτός των συνόρων απέχει χιλιόμετρα από την εγχώρια. Ο Άγγλος, ο Γερμανός ή ο Ολλανδός οπαδός δε θα αποφασίσουν να πάρουν διαρκείας, γιατί πήρε η ομάδα ένα παίκτη καλό. Θα το πάρουν προφανώς ελπίζοντας σε επιτυχίες, αλλά κυρίως γιατί θέλουν να ζουν την εμπειρία του γηπέδου. Ο Έλληνας πάλι το συνδέει με «παίκτες- κράχτες», στην καλύτερη ή σε στήριξη και «ανάσα» για να επιβιώσει η ομάδα, στη χειρότερη.

Το πρόβλημα λοιπόν είναι ότι δεν έχει καλλιεργηθεί η δημιουργία μίας νέας κουλτούρας που θα είναι πιο κοντά στο τρόπο σκέψης της ΠΑΕ. Αυτό απαιτεί προετοιμασία, καλλιέργεια εδάφους, εκπαίδευση και, βέβαια, αρκετή υπομονή από την ομάδα. Έχω λοιπόν την άποψη ότι και γι’ αυτό θα έπρεπε - και ακόμα πρέπει - να γίνει μία προσπάθεια να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα. Θα πάρει χρόνο, αλλά αξίζει.

Το γήπεδο

Το Γεντί Κουλέ, το αγαπάμε, είναι οι αναμνήσεις και το σπίτι μας, αλλά όπως είναι σήμερα δε βοηθάει για να προσφέρει η ΠΑΕ την εμπειρία που επιθυμεί στον κόσμο. Αναφέρθηκε στην παρουσίαση ότι έχουν δρομολογηθεί αρκετά έργα βελτίωσης. Και ότι μετά από μελέτες, μέσα στη σαιζόν, θα γίνουν ακόμα περισσότερα. Η αλήθεια είναι πως δε γίνεται κι αλλιώς.

Άποψή μου είναι ότι όλο αυτό, το οποίο αποτελεί σοβαρή επένδυση και σημαντική παρέμβαση, θα ήταν καλό να παρουσιαστεί αναλυτικότερα στον κόσμο. Θα τον βοηθούσε να κατανοήσει ότι ήδη από το Σεπτέμβριο θα απολαμβάνει κάποια επιπλέον πράγματα και όσο περνά ο καιρός θα δει ακόμα περισσότερα. Είναι προφανές ότι η διοίκηση στοχεύει να προσφέρει ανθρώπινες συνθήκες και κάποια νέα στοιχεία, που θα κάνουν την εμπειρία καλύτερη. Το θέμα όμως είναι ότι ο κόσμος, δεν τα έχει δει από τους προηγούμενους και δεν τα ξέρει. Θα βοηθούσε πολύ να αρχίσει να τα ακούει, για να μπαίνει στο κλίμα. Πιθανόν έτσι να δείξει και μεγαλύτερη κατανόηση.

Σημαντικές σημειώσεις

- Επιτέλους η ομάδα έχει οικογενειακό διαρκείας, παιδικό, ανέργων και φοιτητικό. Ακόμα και parking, για μία ειδική προφανώς κατηγορία. Προχώρησε ένα βήμα μπροστά. Είναι δεδομένο ότι η Θύρα 6 δεν είναι η ιδανική για οικογένεια, μια βροχερή μέρα. Ούτε η Θύρα 1. Αλλά τουλάχιστον γίνεται μία αρχή.

- Η Κάρτα Φίλου ΟΦΗ με 10 ευρώ εφάπαξ το χρόνο, ως προαπαιτούμενο αγοράς εισιτηρίου, είναι μία θετική κίνηση. Δείχνει τη στήριξη της ΠΑΕ προς τα υπόλοιπα τμήματα και περνά το μήνυμα ενός ενιαίου ΟΦΗ. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η Κάρτα αυτή δεν είναι ακόμα ενεργή, ενώ τα διαρκείας κυκλοφορούν άμεσα. Θα ήταν σημαντικό να έχει ήδη επικοινωνηθεί και να εξηγηθεί από πριν, ώστε να λειτουργήσει και ως έναν προπομπό της παρουσίασης. Επίσης, ίσως θα είναι καλό να προβλεφθούν κάποιες εξαιρέσεις (πχ, για τουρίστες). Η ΑΕΚ που έχει παρόμοιο σύστημα, αφήνει μία θύρα χωρίς κάρτα διαθέσιμη.

- Σημαντικό επίσης ότι πια τα διαρκείας συνδέονται με το χορηγικό πλάνο. Είναι προφανώς θετικό να απολαμβάνουν οι κάτοχοι διαρκείας προνομίων, στη σχέση τους με τους χορηγούς της ομάδας. Άλλωστε, τους «ενώνει» ο ΟΦΗ, τους φέρνει κοντά, σε μία ας πούμε, κοινότητα. Βέβαια και αυτό, το οποίο είναι κάτι που θα εμπλουτίζεται, όπως ειπώθηκε από τον Εμπορικό Διευθυντή, είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό στον κόσμο. Στον ΟΦΗ δεν το έχουμε ξαναζήσει. Οπότε θα χρειαστεί χρόνο ο φίλαθλος κόσμος να το εμπεδώσει και να το κατανοήσει ως μία ουσιαστική παροχή. Θα είναι καλό η ΠΑΕ να βάλει και αυτό στο «εκπαιδευτικό πλάνο», ώστε και εδώ η απόσταση ανάμεσα σε όσα έρχονται και όσα ξέρουμε να μειωθεί.

Τέλος, μιας και ως γνωστόν έχω μία εμμονή στην επικοινωνία, νομίζω ότι αν κάτι έλειψε στο θέμα των διαρκείας, ήταν μία καμπάνια στα Μέσα της ομάδας. Μία «προετοιμασία» κάποιες μέρες πριν και μία επικοινωνία, αμέσως μετά την παρουσίασή τους. Ίσως έχουμε κακομάθει από τα άλματα που έχουν γίνει στον τομέα αυτό, αλλά παρατηρώντας τις αντιδράσεις και τα δημοσιεύματα, νομίζω ότι έμειναν αρκετές ώρες, βορά στα σχόλια και τις ανησυχίες του κόσμου, οι οποίες προφανώς εστίαζαν στις τιμές και άφηναν στην άκρη όλα τα υπόλοιπα που αναφέρω πιο πάνω.

Γενικά, τα διαρκείας αποτελούν ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της απόστασης, που ακόμα υπάρχει, ανάμεσα στο πριν και στο μετά. Στη φιλοσοφία που ο νέος ΟΦΗ θέλει να φέρει και στα όσα, μέχρι σήμερα, είχε μάθει ο Οργανισμός. Κι επειδή στο συγκεκριμένο ζήτημα, υπάρχουν δεδομένα (όπως το γηπεδικό) που δε λύνονται από τη μία μέρα στην άλλη, διακρίνουμε μία δυσαρμονία.

Θέλει χρόνο και προσπάθεια για να αλλάξει αυτό. Από όλες τις πλευρές.

Oficrete