ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
26/09/2019 - 18:00

ΟΦΗ και Επικοινωνία: "Μην πανηγυρίσει κανείς"

Ο ΟΦΗ δεν είναι πια ο φτωχός, επαρχιώτης συγγενής, που ψάχνει χορηγούς, αλλά ένα σημαντικό brand της αγοράς, που συμμετέχει ισότιμα.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
Είχα καιρό να πιάσω το θέμα της Επικοινωνίας, από το Μάιο, όταν είχα κάνει ένα πρώτο απολογισμό της κατάστασης, στη νέα εποχή. Η πρόοδος και η διαρκής εξέλιξη ήταν εμφανής. Φυσικά, εχθρός του καλού πάντα είναι το καλύτερο, ειδικά όταν μιλάμε για έναν τομέα με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, τόσο στον ΟΦΗ, όσο και γενικότερα στο ελληνικό ποδόσφαιρο. Και όπως φαίνεται, υπάρχει συνέπεια και συνέχεια στον τομέα.

Αφορμή για να αναφερθώ ξανά στο θέμα, μου έδωσε η παρουσία του ΟΦΗ στα Sports Marketing Awards. Όχι για τη συμμετοχή του Λεωνίδα Παπαβασιλάκη στην κριτική επιτροπή, κάτι που είχε γίνει και πριν αναλάβει θέση στον ΟΦΗ, άλλωστε, και αποτελεί προσωπική του επιτυχία. Αλλά για τη συμμετοχή της ομάδας με δύο υποψηφιότητες.

Η πρώτη με την ταινία «Ευγένιος», η οποία γυρίστηκε κατά τη διάρκεια του φιλικού αγώνα που έγινε προς τιμήν του Ευγένιου Γκέραρντ. Και η δεύτερη υποψηφιότητα με τη Mini Movie των αγώνων μπαράζ ΟΦΗ - Πλατανιάς, με τίτλο "Trust The Process".

Το κείμενο αυτό το γράφω πριν γίνουν γνωστά τα αποτελέσματα. Γιατί πολύ απλά, δεν έχει και μεγάλη σημασία το αποτέλεσμα. Το σημαντικό είναι ότι η ομάδα, καταρχάς, δημιούργησε υλικό και υλοποίησε πλάνα και καμπάνιες, που της δίνουν τη δυνατότητα να συμμετέχει σε τέτοιους διαγωνισμούς. Μέχρι πέρυσι, αυτό ήταν ανέφικτο. Επιπλέον, πολύ θετικό βρίσκω ότι η ομάδα αποφάσισε να μπει στο διαγωνισμό και να συμμετέχει στην όλη διαδικασία. Να δηλώσει, δηλαδή, ο ΟΦΗ την παρουσία του ως brand.

Στο Marketing και την Επικοινωνία, υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι θεσμοί και διαγωνισμοί, όπου παραδοσιακά συμμετέχουν μεγάλες εταιρείες, πολυεθνικές και ελληνικές. Επενδύουν χρήματα, μάλιστα, για τη δυναμική τους παρουσία εκεί, με στόχο φυσικά να προβάλλουν τη δουλειά τους και να κερδίσουν αναγνώριση σαν brands (αλλά και σαν στελέχη).

Στο Sports Marketing (και την Επικοινωνία, που στον αθλητισμό είναι ακόμα στο νηπιακό στάδιο του γραφείου Τύπου, άντε και του social media management) υπάρχει μόνο ένας θεσμός και αυτός αρκετά φρέσκος. Ο λόγος, προφανής. Είναι λίγα χρόνια και λίγες οι ομάδες και οι οργανισμοί που έχουν πάρει σοβαρά το αντικείμενο. Αντιθέτως, είναι πολλές οι εταιρείες, που επειδή ακριβώς ξέρουν τη σημασία του, είναι πρόθυμες και έτοιμες να μπουν στο γαϊτανάκι αυτό. Από τον - προφανή - ΟΠΑΠ, μέχρι πολλές ακόμα εταιρείες, αλλά και διαφημιστικά και PR Agencies.

Οι εκδηλώσεις λοιπόν, όπως αυτή της βράβευσης των Sports Marketing Awards είναι, κατά κάποιο τρόπο, μία «πασαρέλα» για τα αθλητικά brands. Ένα «νυφοπάζαρο» γνωριμιών με τον κόσμο της διαφήμισης, αλλά και της επιχειρηματικότητας. Δεν είσαι εκεί μόνο για το βραβείο. Είσαι εκεί για τις επαφές και το networking. Για να αναγνωριστείς ως ένας «παίκτης» στη συγκεκριμένη αγορά. Και πιστέψτε με, σήμερα οι παίκτες στην ελληνική αγορά είναι λίγοι. Οι μεγάλες ΠΑΕ και ΚΑΕ. Και όχι όλες. Ο ΟΦΗ, λοιπόν, για πρώτη φορά είναι εκεί. Αυτό έχει τη σημασία του.

Φυσικά, κερδίζεις και δημοσιότητα με όλο αυτό, προβάλλονται μηνύματα και πράγματα, που θέλεις σαν ΟΦΗ να προβάλλεις. Κυρίως όμως, χτίζεις τη φήμη σου και το brand σου. Συστήνεσαι στην αγορά ως ένα υγιές, σύγχρονο και ικανό brand, με το οποίο αξίζει ο κόσμος της επιχειρηματικότητας και της διαφήμισης, να ασχοληθεί και να συνεργαστεί. Δεν είσαι ο φτωχός συγγενής από την επαρχία, που ψάχνει χορηγούς. Είσαι ένα club που έχει την τεχνογνωσία να αποτελεί ισότιμο συνομιλητή, σε τέτοιες «συναθροίσεις».

Ίσως σε κάποιους, πιο «έξω», όλο αυτό να φαντάζει απλό ή ανούσιο. Δεν είναι. Και επειδή έχω κάνει πολλές φορές αναφορά στην Επικοινωνία, μιας και είναι η επαγγελματική μου εξειδίκευση, σας διαβεβαιώνω ότι μου φαίνεται απίστευτο, ότι ο ΟΦΗ έχει βρεθεί σε αυτό το σημείο. Πράγματα που - μέχρι πέρσι - μου φάνταζαν μακρινά για την ομάδα μου και ουτοπικά, πλέον μπορούν να τεθούν ως στόχοι και να μπουν σε σειρά.

Στο μυαλό μου, πάντα, ένας είναι ο μεγάλος στόχος. Η αυτάρκεια της ομάδας και η δημιουργία αυτόματου πιλότου που θα την κάνει να λειτουργεί αυτόνομα και ανεξάρτητα από την τσέπη του οποιουδήποτε μεγαλομετόχου. Και αυτά τα άλματα προόδου στο Marketing και την Επικοινωνία, τα θεωρώ βήματα προς την κατεύθυνση αυτή.

Oficrete