ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
18/09/2021 - 15:55

Περί επικοινωνίας και κλίματος

Γράφει ο Αλέξανδρος Ανδρουλάκης
Γλωσσολόγος σίγουρα δεν είμαι, αλλά από όσα λίγα γνωρίζω από την ελληνική γλώσσα, η λέξη επικοινωνία προέρχεται από συνένωση των λέξεων -επί- και -κοινωνία-, από το ρήμα δηλαδή κοινωνώ, που παραπέμπει στο μοιράζομαι. Στη σημασιολογική ανάλυση δε, η λέξη επικοινωνία παραπέμπει στην «ανταλλαγή απόψεων, συναισθημάτων, ιδεών, σκέψεων μεταξύ δύο ή περισσότερων προσώπων». Η διαδικασία αυτή στηρίζεται σε μια αμοιβαιότητα, μεταξύ των επικοινωνούντων μερών.

Στον ΟΦΗ λοιπόν έχουμε δει τα τελευταία χρόνια να βελτιώνεται σημαντικά η επικοινωνιακή διαδικασία της ομάδας, με ωραία κοινωνικά μηνύματα για την στήριξη των ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, ιδιαίτερα επαγγελματικό τρόπο παρουσίασης των δραστηριοτήτων της ομάδας και γενικά μια εξαιρετική και προσεγμένη εικόνα της ομάδας προς τα έξω, η οποία για τα δικά μου κριτήρια, είναι άξια επαίνου. Όμως σταματάει εκεί η διαδικασία της επικοινωνίας σε ένα πολύ ιδιαίτερο οργανισμό, όπως είναι ένας ποδοσφαιρικός σύλλογος; Χωρίς να είμαι ούτε επικοινωνιολόγος, θεωρώ ότι πάει πολύ παραπέρα. Αυτό που πραγματικά φαίνεται να απουσιάζει, είναι το αμφίδρομο της σχέσης μεταξύ της διοίκησης και των φιλάθλων, που είναι άλλωστε και η πελατειακή της βάση.

Αν σε ένα ποδοσφαιρικό σύλλογο δεν μπορεί η διοίκηση να αφουγκραστεί τον παλμό του κόσμου και να δημιουργήσει θετική αύρα και ενθουσιασμό, τότε η επικοινωνιακή της πολιτική έχει αποτύχει. Στο ποδόσφαιρο η επικοινωνία σαν διαδικασία, δεν αφορά μόνο την παρουσίαση των εταιρικών δράσεων και τους υπεύθυνους που τις διαχειρίζονται, αλλά όλες τις ενέργειες του οργανισμού από όλα τα μέλη του. Μια ολιγωρία, μια αδράνεια, ανεπάρκεια, η επιπολαιότητα, μια έλλειψη επαγγελματισμού στις ενέργειες κάποιου μέλους του συλλόγου, έχει αντίκτυπο σε όλον τον ποδοσφαιρικό οργανισμό και μάλιστα πολλαπλασιαστικό. Η αρνητικότητα και το κακό κλίμα στον ποδοσφαιρικό οργανισμό, έχει σαν επίπτωση την μικρότερη ενασχόληση του κοινού της ομάδας με τις δράσεις της και την αποστροφή από τα κοινά της.

Το απλό ερώτημα που μπορεί να θέσει κάποιος είναι, πώς είναι δυνατόν στην καλύτερη φάση που έχει βρεθεί ποτέ ο σύλλογος διοικητικά και οικονομικά, με κορυφαίους ανθρώπους στον τομέα τους ο καθένας να ηγούνται τον σύλλογο, να κυριαρχεί η γκρίνια, η καχυποψία και η αποστροφή από μεγάλο μέρος της κοινωνίας του Ηρακλείου. Προσωπική μου άποψη, είναι ότι αυτό οφείλεται στην απουσία της αμφιδρομικότητας στη σχέση μεταξύ της ομάδας και του κοινού της, που κάνει τον κόσμο να αισθάνεται ότι δε «συμμετέχει» και ότι δεν του δίνεται ο απαιτούμενος σεβασμός. Θα πει κανείς, και τι να κάνει η διοίκηση, να βάλει τους οργανωμένος να αποφασίζουν; Μα όχι φυσικά, πρόκειται για μια ανώνυμη εταιρία στο τέλος. Υποχρεούται όμως να κάνει ό,τι κάνουν οι ανώνυμες εταιρείες με τους πελάτες τους. Τους ακούνε, για να μπορούνε να τους παρέχουνε το καλύτερο δυνατόν προϊόν ή υπηρεσία, με τον καλύτερο τρόπο.

Δυστυχώς, προσπαθώ να σκεφτώ ενέργειες της ΠΑΕ που προσπάθησαν να συμπεριλάβουν τον κόσμο και να καλλιεργήσουν αυτή την αμοιβαιότητα στη σχέση και δεν μπορώ να εντοπίσω.

Το να αλλάξεις μια μέρα το σήμα σου ενός ιστορικού συλλόγου με 100 χρόνια ιστορία, χωρίς να συμπεριλάβεις κανένα στη διαδικασία, μάλλον δε βοηθάει στην ενίσχυση του δεσμού μεταξύ του κόσμου και της ομάδας. Το να έχεις κινδυνέψει 2 φορές στα 3 χρόνια να υποβιβαστείς, σίγουρα δεν μπορεί να δημιουργήσει εμπιστοσύνη στον κόσμο, ότι ξέρεις πού πας. Το να μιλάς αφηρημένα για ένα project, χωρίς να ορίζεις ξεκάθαρα τι περιλαμβάνει και ποια είναι η διαδρομή για να φτάσεις στο σκοπό, δείχνει φοβικότητα. Το να στηρίζεις για 10 συνεχόμενες ήττες έναν προπονητή, μάλλον δε δείχνει αντανακλαστικά, που να καθησυχάζουν τον κόσμο ότι η ομάδα είναι σε καλά χέρια. Το να υπόσχεσαι εξηγήσεις, που τελικά δεν δίνεις ποτέ και σε κανένα, για το τί πήγε στραβά, σίγουρα δε δίνει στον κόσμο την αίσθηση ότι έμαθες από τα λάθη σου. Το να μην έχεις καταφέρει ποτέ, να ολοκληρώσεις ένα πλήρες, σε όλες τις θέσεις και σε ποιότητα ρόστερ, στα 3 χρόνια που έχεις τη διοίκηση, συντηρεί την ανασφάλεια ότι μπορεί να υπάρξει άλλη μια καταστροφική χρονιά. Το να πουλάς παίκτες, πριν να έχεις βρει αντικαταστάτες δε βοηθάει το κλίμα. Το να μη δίνεις στον προπονητή σου όλες τις λύσεις που χρειάζεται, για να μπορεί να παίξει αυτό που θέλει, δημιουργεί εκνευρισμό.

Και είπαμε, οι ποδοσφαιρικοί οργανισμοί θέλουν ιδιαίτερη διαχείριση. Κάποιες φορές, κάποια πράγματα πρέπει απλά να γίνονται για το επικοινωνιακό. Για να διατηρείται ζωντανή η φλόγα του κόσμου. Για να είναι το γήπεδο γεμάτο και να μπορείς να απαιτείς το μέγιστο, στις εμπορικές σου συνεργασίες.

Τα χρήματα στο ποδόσφαιρο προέρχονται όχι από τα εισιτήρια, αλλά από τις εμπορικές συνεργασίες, που στηρίζονται στη δυναμική ενός συλλόγου. Οπότε, το γήπεδο ΠΡΕΠΕΙ να είναι γεμάτο. Οι φίλαθλοι της ομάδας θα ήθελαν προφανώς να νοιώσουν αυτόν τον ενθουσιασμό και τη σιγουριά, ότι τους λαμβάνουν υπόψη. Να νοιώσουνε ότι ο κύκλος του λογότυπου που χρησιμοποιεί η ΠΑΕ, τους περιλαμβάνει τελικά όλους, όπως άλλωστε μας επικοινώνησαν ότι επιδίωκε να κάνει. Πρόεδρο που δεν μπορούσαμε ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα να φανταστούμε, έχουμε. Και δεν το εννοώ σαν οικονομικό μέγεθος αλλά σαν κυρίως σαν ποιότητα ανθρώπου. Καινούριο γενικό διευθυντή, έχουμε τον καλύτερο, όπως ακούγεται. Ο μόνος που τόλμησε να θέσει ξεκάθαρους στόχους. Για να τους πετύχει βέβαια, πρέπει να κάνει καλά τη δουλειά του όλη η διοίκηση και το ποδοσφαιρικό τμήμα. Έμπειρο εμπορικό και επικοινωνιακό επιτελείο, έχουμε, ποδοσφαιρανθρώπους με κύρος και γνώσεις και ευρεία αναγνωρισιμότητα, έχουμε.

Κι αφού όλα τα έχουμε και τίποτα δε μας λείπει, ας κάτσουνε στην ΠΑΕ να δούνε ποιες είναι οι ενέργειες που χρειάζεται να γίνουν, για να δημιουργηθεί αυτή η αμφίδρομη σχέση με τον κόσμο και να αρχίσει να μετουσιώνεται όλο αυτό που συμβαίνει στην ομάδα, στον ανάλογο ενθουσιασμό στο κοινό της. Κι αυτός ο ενθουσιασμός θα ωθήσει το σύλλογο να μεγαλώσει και να επανακαθορίσει τα όρια του. Γιατί θα είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ να μη γίνεται sold out σε κάθε ματς, σε ένα γήπεδο 5,800 θέσεων στο βαθμό που επιτρέπουν οι συνθήκες με τον κορονοϊό. Θα είναι αποτυχία να μην αξιοποιηθεί το μομέντουμ στο έπακρο, για τη δημιουργία νέων φιλάθλων. Θα είναι αποτυχία με τα δεδομένα που υπάρχουν και είναι πιο ευνοϊκά από ποτέ, να μην αλλάξει ο σύλλογος επίπεδο.
Δυνατότητα σχολιασμού και πρόσβασης στο chat room με ΔΩΡΕΑΝ απλή εγγραφή στο oficrete.gr

Oficrete