ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete
06/08/2023 - 12:00

Με τα βασικά, και ούτε…

Γράφει ο Αλέξανδρος Ανδρουλάκης
2,500 κόσμος, σε παρουσίαση φανέλας 3 Αυγούστου, με 30+ βαθμούς… Οι περισσότερες ομάδες της Super League, δε μαζεύουν τόσο κόσμο ούτε στα ντέρμπι.

Για ένα πράγμα διερωτώμαι: Έχουνε αρχίσει στον ΟΦΗ να αντιλαμβάνονται το μέγεθος της ανεκμετάλλευτης δυναμικής; Διότι να την έχουν αντιληφθεί πλήρως, δε φαίνεται.

Τι έγινε φέτος, που δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια και έχει αλλάξει η ψυχολογία; Περάσανε δυο χρόνια από τότε που είχα εκφράσει τις απόψεις μου για το συγκεκριμένο ζήτημα από το άρθρο «Περί επικοινωνίας και κλίματος».

Πολλά αλλάξανε από τότε, για να φτάσουμε να βλέπουμε τόσο κόσμο, σε μια παρουσίαση φανέλας.

Ο Πρόεδρος

Θα ξεκινήσω από τον πρόεδρο. Η εικόνα που βγάζει προς τα έξω, είναι του ανθρώπου που τηρεί ίσες αποστάσεις από τα διάφορα κέντρα αποφάσεων και φροντίζει να προστατεύει την επένδυση του, χωρίς προσκολλήσεις και εξαρτήσεις. Το επικοινωνιακό ίσως δεν είναι το φόρτε του, ίσως βέβαια να παίζει ρόλο και η γλώσσα, όμως δεν μπορεί κανείς να μην διακρίνει τη φιλοδοξία, την αποφασιστικότητα και τη νοοτροπία νικητή που τον διακατέχει.

Δεν έχει πάντως ακόμα αντιληφθεί, το μέγεθος της προοπτικής της επένδυσης του. Λάθος αποφάσεις του παρελθόντος και λάθος άνθρωποι στις λάθος θέσεις, δε βοήθησαν στη συσπείρωση γύρω από την ομάδα. Ο επιχειρηματικός κόσμος της Κρήτης δεν έχει αγκαλιάσει ακόμα την ομάδα, στο βαθμό που μπορεί και εκεί πρέπει ο πρόεδρος να φροντίσει να «αναγκάσει» την επιχειρηματική Κρήτη να γίνει συμμέτοχος στο μεγαλύτερο αθλητικό brand name του νησιού.

Πάντως, το γεγονός ότι φρόντισε να στελεχώσει τη διοίκηση της ομάδας με τον καλύτερο, για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, τον Μηνά Λυσάνδρου, αλλά και να επενδύσει σε έναν προπονητή όπως ο Βάλντας Νταμπράουσκας, είναι κάτι που το πιστώνεται. Παρόλα αυτά, έχει ακόμα πολλή δουλειά να κάνει, για να πετύχει αυτά που ο ίδιος θέτει σαν στόχο.  Το να βάλει τους κατάλληλους τεχνοκράτες στις κατάλληλες θέσεις, ήταν το εύκολο κομμάτι. Το να βρει τους ανθρώπους που θα πιάσουν τον παλμό του κόσμου και θα ενδυναμώσουν τη σύνδεση της ομάδας με την τοπική κοινωνία, είναι το δύσκολο και ακόμα το κενό είναι εμφανές.

Ο Προπονητής

Σημαντική στην αλλαγή του κλίματος, είναι και η συμβολή του προπονητή. Δεν ξέρω αν είναι ο Γκουαρντιόλα και ειλικρινά δε με πολυαπασχολεί κιόλας. Σίγουρα τη δουλειά του ξέρει να την κάνει, φαίνεται αυτό. Όμως δεν είναι αυτό που φτιάχνει κλίμα.

Ο Νταμπράουσκας είναι ένας άνθρωπος πανέξυπνος, που έχει αντιληφθεί τη ψυχολογία της ομάδας και του τόπου και λειτουργεί πολύ καλά επικοινωνιακά. Είναι μεν νικητής, αλλά ξέρει ότι αν οι Ομιλίτες είχαμε προτεραιότητα να κερδίζουμε, θα υποστηρίζαμε μια από τις ομάδες που κερδίζουν. Προτεραιότητα για εμάς, είναι να βλέπουμε μια ομάδα που τα δίνει όλα και θα τη χειροκροτήσουμε, είτε κερδίσει είτε χάσει. Προτεραιότητά μας είναι η περηφάνεια μας και το τοπικιστικό αίσθημα.

Ο Ντάμπραουσκας το κατάλαβε αυτό πολύ γρήγορα και το επικοινώνησε στον κόσμο με εξωστρέφεια. Όπου μιλάει για τον ΟΦΗ στο εξωτερικό, φροντίζει πάντα να αναδεικνύει την ομάδα, αλλά και τον τόπο. Φροντίζει να επιστρέψει την αγάπη που παίρνει στην Κρήτη. Αν και ήρθε από την άλλη άκρη του κόσμου, φρόντισε να μπει στην ψυχολογία του τόπου, αλλά και της ομάδας, να διαβάσει, να ακούσει και να μάθει. Ο προηγούμενος προπονητής που το έκανε αυτό, έμεινε στον ΟΦΗ για μια ζωή.

Επίσης, κατάλαβε τι κάνανε λάθος οι Σαμαράδες και φρόντισε να μην επαναλάβει τα ίδια λάθη. Προσιτός, επικοινωνιακός, εξωστρεφής, επικοινωνεί στον κόσμο τις σκέψεις του, με τρόπο που να γίνεται αντιληπτός, αλλά και να δημιουργεί θετικό κλίμα επικοινωνιακά. Μπράβο λοιπόν σε αυτούς που τον έφεραν και του έδωσαν τα κλειδιά. Το πρώτο που πρέπει να κάνουν, είναι να δουν πως θα τον κρατήσουν στην ομάδα.

Ο προγραμματισμός

Το άλλο που έγινε σωστά φέτος, είναι ο προγραμματισμός. Ένας προγραμματισμός που απλά ήταν φυσιολογικός, λογικός και έγκαιρος. Ονόματα όπως του Τοράλ, του Ντίκο, του Βούρου, του Ντιουσέ, που έφερναν τα προηγούμενα χρόνια οι Σαμαράδες, ήταν σίγουρα πιο πιασάρικα. Συσπείρωσαν όμως τον κόσμο; Σε καμία περίπτωση. Ο λόγος που δεν τον συσπείρωσαν, ήταν ότι οι παίκτες έρχονταν πάντα αργά, όταν ήδη είχε δημιουργηθεί ανησυχία και είχε χαλάσει το κλίμα.

Επίσης, όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δε δημιουργήθηκε η αίσθηση της πληρότητας στο ρόστερ. Πάντα κάτι έλλειπε και το ψάχναμε μέχρι το Σεπτέμβριο. Φέτος έκλεισε το ρόστερ νωρίς, με παίκτες που τους ξέρουμε και με επάρκεια σε όλες τις θέσεις. Στέκομαι στη γενική εικόνα, περιθώρια βελτίωσης πάντα θα υπάρχουν. Αλλά στον ΟΦΗ έκαναν με αυτό τον τρόπο τον κόσμο να πιστέψει ότι ξέρουν τι κάνουν, και ότι υπάρχει προοπτική και πλάνο στην ομάδα. Τα βασικά δηλαδή..

Η επικοινωνία

Να πούμε και κάτι που έγινε και ξεφεύγει από τα βασικά; Το ντοκιμαντέρ. Δεν το είχε κάνει κανείς ποτέ και μέσα από μια προσεγμένη δουλειά, βγήκε προς τα έξω κάτι, που ανέβασε την εικόνα του συλλόγου και τη ψυχολογία του κόσμου. Θα δημιουργούσε όμως ποτέ κλίμα από μόνο του το ντοκιμαντέρ; Δεν το νομίζω. Δημιούργησε ένα πρόσφορο έδαφος για να δημιουργηθεί το καλό κλίμα, αλλά δεν το έφτιαξε.

Όμως δεν είναι μόνο το ντοκιμαντέρ. Είναι η προβολή που απολαμβάνει η ομάδα επικοινωνιακά, κυρίως εκτός Κρήτης, που είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κι αυτό φυσικά δεν έχει έρθει μόνο του, αλλά με την δουλειά που έχουν κάνει στο συγκεκριμένο κομμάτι οι άνθρωποι του ΟΦΗ.

Τα διαρκείας

Δεν πρέπει να παραλείψουμε να μιλήσουμε και για την κίνηση της ομάδας να εξορθολογήσει τις τιμές των διάρκειας, που βοηθάνε τον κόσμο να πάει στο γήπεδο με την οικογένειά του. Οι τιμές των διαρκείας πρέπει να συνάδουν με την οικονομική συγκυρία, αλλά και με την ποιότητα τόσο του προϊόντος, αλλά και της παροχής. Η εικόνα του ΟΦΗ, η ποιότητα του πρωταθλήματος, αλλά και οι παροχές του γηπέδου, παίζουν σημαντικό ρόλο στο τι μπορείς να ορίσεις ως τιμή στα διαρκείας, ώστε ο φίλαθλος να νοιώθει ότι είναι μια δίκαιη συναλλαγή.

Τα ούτε...

Τι δεν έχει γίνει από τα βασικά; Φαίνεται ότι κάτι λείπει από την ομάδα στο οργανωτικό κομμάτι. Ακόμα βλέπουμε ουρές και καθυστερήσεις για την είσοδο στο γήπεδο, ακόμα βλέπουμε υπερβολικό ζήλο σε κάποια ζητήματα, ακόμα βλέπουμε αδράνεια σε κάποια άλλα. Ένα απλό παράδειγμα, στην εκδήλωση της Πέμπτης είχαν προσκληθεί οι ακαδημίες του ερασιτέχνη, τα παιδιά από τα summer camp, ώστε να δείξουν στην τοπική κοινωνία πόσο τους υπολογίζουν;

Είχαν φροντίσει για την εύκολη είσοδο και έξοδο των ανθρώπων στο γήπεδο, κάτω από συνθήκες καύσωνα, σε αυτήν την κατά τα άλλα όμορφη γιορτή που διοργανώθηκε; Αυτά τα μικρά πράγματα, που δείχνουν στον κόσμο σεβασμό και αμοιβαιότητα, θα πρέπει στον ΟΦΗ να τα δούνε με μεγαλύτερη προσοχή.

Οι Aκαδημίες

Επίσης κάποια στιγμή θα πρέπει να δούνε με μεγαλύτερη προσοχή και το θέμα των ακαδημιών, με απώτερο στόχο να μη χάνονται ταλέντα από την Κρήτη. Έπραξαν σωστά στον ΟΦΗ και έφεραν τον Ελευθεριάδη, έναν από τους καλύτερους στη δουλειά του, για διευθυντή στις ακαδημίες. Όμως κάποια στιγμή, θα πρέπει να γίνουν πιο τολμηροί με τα συμβόλαια στα νέα παιδιά, όπως έχει γράψει ο Τσατσάκης σε σχετικό του άρθρο.

Είδαμε πρόσφατα να φεύγει παιδί από τις ακαδημίες του ΟΦΗ για τις ακαδημίες του Ολυμπιακού, επειδή δεν ήταν πρώτη επιλογή για τη θέση του αριστερού αμυντικού. Αυτά τα πράγματα δεν είναι σοβαρά. Σε αυτές τις ηλικίες, αλλά και στο ποδόσφαιρο γενικά, οι προτεραιότητες μεταβάλλονται πολύ γρήγορα και στον ΟΦΗ θα πρέπει να προστατέψουν τα συμφέροντα της ομάδας.

Η ομάδα επενδύει σε ακαδημίες και εγκαταστάσεις. Για να πιάσουν τόπο αυτές οι επενδύσεις, θα πρέπει να διασφαλίζει ότι θα επωφελείται από τα ταλέντα και δε θα τους χάνει χωρίς σημαντικό αντίτιμο. Αν θέλαμε απλά τα βασικά, ο Μπούσης δε θα έφερνε τους καλύτερους. Φέρνει τους καλύτερους, για να πετύχουνε τις υπερβάσεις σε κάθε τομέα.

Και τα όταν...

Και θα κλείσω αυτό το άρθρο με ένα ανοιχτό ερώτημα. «Τι θα γίνει όταν…» Δε θα πω αν, γιατί αυτό που βλέπω, μου δίνει την βεβαιότητα ότι είναι πλέον θέμα χρόνου.

Τι θα γίνει λοιπόν όταν ο ΟΦΗ:

1) Αποκτήσει καινούριο σύγχρονο γήπεδο. Την άποψη μου για το γεγονός ότι το ανακατασκευασμένο Παγκρήτιο γήπεδο (και όχι στάδιο) είναι μονόδρομος σε αυτήν την κατεύθυνση την έχω αναλύσει στο παρελθόν.

2) Αξιοποιήσει τη δυναμική της τουριστικής βιομηχανίας της Κρήτης στα πλαίσια του αθλητικού και γηπεδικού τουρισμού. Το πώς, το έχουνε να αναλύσει σε σχετικά άρθρα τους ο Τσατσάκης και ο Κανάκης στο παρελθόν.

3) Αξιοποιήσει στο έπακρο το προϊόν των ακαδημιών του, όπως έχει γράψει σε σχετικό του άρθρο στο παρελθόν ο Τσατσακης, αλλά και πρόσφατα ο Σμπώκος.

4) Αναπτύξει την αμφίδρομη σχέση με την τοπική κοινωνία και κάνει τον κόσμο συμμέτοχο της προσπάθειας που γίνεται.

5) Γίνει πραγματικότητα η επένδυση στον Σκαφιδαρά, που θα μπορούν να προπονούνται τα παιδιά από όλη την Κρήτη και να έρχονται ομάδες του εξωτερικού για προετοιμασία και να απολαμβάνει η ομάδα ανταποδοτικά οφέλη, αλλά και προβολή.

6) Όταν έχουμε ακαδημίες σε κάθε μεγάλη πόλη του νησιού.

7) Όταν έχουμε ανεπτυγμένο δίκτυο σκάουτινγκ, που θα μας επιτρέπει να αναδεικνύομε νέους Μοχάμεντ Ντιάρα όχι συγκυριακά, αλλά συστηματικά.

8) Είμαστε μόνιμα στους έξι πρώτους και συμμετέχουμε ξανά στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

9) Όταν κατακτήσουμε ξανά ένα κύπελλο και μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους «μεγάλους».

10) Ενδυναμώσει τις σχέσεις του με τον Ερασιτέχνη και αξιοποιήσει τη δυναμική της απήχησης της ομάδας στο νησί και την παρουσία σε πολλά αθλήματα.

11) Αποκαταστήσει στη φανέλα το ιστορικό της λογότυπο, την ασπρόμαυρη ασπίδα.

Το να πανηγυρίζουμε για 3,000 διαρκείας, δεν αποτελεί πρόοδο.. Αυτό μπορεί να το κάνει ο ΟΦΗ «με τα βασικά, και ούτε...». Στόχος του ΟΦΗ πρέπει να είναι 6,000 διαρκείας και >10,000 κόσμο σε κάθε ματς σε σύγχρονο γήπεδο.

Στόχος του ΟΦΗ πρέπει να είναι όλα τα ταλέντα της Κρήτης να αναδεικνύονται μέσω του ΟΦΗ και όχι άλλων ομάδων. Στόχος του ΟΦΗ πρέπει να είναι να μεγαλώσει μέσα από σωστές αγορές και πωλήσεις παικτών, που δε θα κλείνουν το κενό του προϋπολογισμού, αλλά θα δημιουργούν πλεόνασμα για επανεπένδυση. Στόχος του ΟΦΗ πρέπει να είναι να αναγνωρίζουν το brandname του σε όλη την Ευρώπη.

Δείτε το Video

Δυνατότητα σχολιασμού και πρόσβασης στο chat room με ΔΩΡΕΑΝ απλή εγγραφή στο oficrete.gr

Oficrete