ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΜΑΣ & ΓΙΝΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ OFICRETE

Oficrete

Πώς θα πάμε στο γήπεδο του OFI Kreta?

Ο ποδοσφαιρικός τουρισμός στην πιο απλή μορφή του

Όταν ο ΟΦΗ φιλοξένησε την Άντερλεχτ το Δεκέμβρη, γράφτηκε ότι η κρητική ομάδα μπήκε σε μια αγορά - του ποδοσφαιρικού τουρισμού - στην οποία θα διακινηθούν 671 δις τα επόμενα 5 χρόνια.

Επίσης, ειπώθηκε από τους ανθρώπους του ΟΦΗ, που βραβεύθηκε για αυτό το πρώτο βήμα, ότι για να περάσει το εγχείρημα στο επόμενο επίπεδο, θα πρέπει να εξασφαλιστούν οι υπόλοιπες εκτάσεις πλησίον του ΒΑΚ, ώστε να μπορούν να έρθουν περισσότερες ομάδες από το εξωτερικό και να παίζουν και φιλικά, καθώς ο ΟΦΗ δε θα έχει διακοπή τον χειμώνα, όπως είχε φέτος.

Όμως ο αθλητικός τουρισμός έχει και πολύ πιο απλές και καθημερινές μορφές, που δεν απαιτούν διμερείς συμφωνίες και διαπραγματεύσεις μεταξύ διοικήσεων, αλλά απλά ... συμβαίνουν!

Θα μπω στα χωρικά ύδατα του Κανάκη, που έχει γράψει αρκετά σχετικά άρθρα, έχει αναφερθεί πιο παλιά και ο Μακριδάκης, ίσως ξεχνάω και κάποιον άλλον, αλλά το έχω τάξει στον φίλο Αγγουράκη, που ... γκρινιάζει κάθε φορά που έρχεται Ηράκλειο να δει αγώνα.

Όσοι διαχειριζόμαστε Ομιλίτικα accounts στα social media, και επειδή συχνά μας περνάνε για επίσημη σελίδα της ΠΑΕ, κάθε χρόνο, από νωρίς την άνοιξη μέχρι και αργά το φθινόπωρο, πιο σπάνια και το χειμώνα, δεχόμαστε δεκάδες ή και εκατοντάδες μηνύματα από τουρίστες, για το πώς θα έρθουν στο Γεντί Κουλέ, πώς θα εξασφαλίσουν εισιτήριο αν παίζει ο ΟΦΗ, πώς θα επισκεφθούν το γήπεδο όταν δεν παίζει, ή ακόμα, και πώς θα αγοράσουν μια φανέλα ή κάποιο άλλο προϊόν από το μέρος των διακοπών τους.

Η απάντησή μας κοντεύει να γίνει τυποποιημένη, καθώς θέλουμε να βοηθήσουμε και τους ανθρώπους, αλλά και έμμεσα τον ΟΦΗ και συνοδεύεται με όλα τα απαραίτητα links, αλλά και κάποιες συμβουλές, οδηγίες κτλ.

Όμως, τις περισσότερες φορές, έρχεται και νέο μήνυμα (και μετά και τρίτο και τέταρτο) για διευκρινίσεις, απορίες, καθώς μπορεί να έχουν κολλήσει σε κάποιο στάδιο, πχ στην Κάρτα Φίλου, στο ΑΜΚΑ ή σε κάτι άλλο. 

Δυστυχώς, κάποιες φορές η λύση δε βρίσκεται ποτέ, για διάφορους λόγους και καταλήγουμε στο "πήγαινε στο γήπεδο και τσούκου - τσούκου θα βρεις την άκρη" ή "προσπάθησε να επικοινωνήσεις με την ΠΑΕ". Θυμάμαι μια φορά είχα πάει και ο ίδιος κάποτε στα γραφεία, για να ρωτήσω κάτι. 

Μέχρι πέρυσι υπήρχε και η μπουτίκ της Θύρας 1, όπου ο Σπάθαρος βοηθούσε πολύ όλον τον κόσμο που ερχόταν, ως και ο πιο έμπειρος με ξένους επισκέπτες από όλους μας, ακόμα και για θέματα εντελώς άσχετα με τις αρμοδιότητές του, αλλά από φέτος θα λείψει - και σε αυτό - πάρα πολύ.

Στο παρελθόν υπήρξαν κάποιες ιδιωτικές πρωτοβουλίες, όπως του Κανάκη που ναύλωνε πούλμαν από τη Χερσόνησο, ή του Zorbas που είχε φέρει τους τουρίστες στη φιέστα με τη Σπάρτη, όμως ποτέ κάτι οργανωμένο από την ίδια την ΠΑΕ. Ακόμα και όταν τη διοικούσαν επιχειρηματίες του τουρισμού.

Λοιπόν, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), ο αθλητικός τουρισμός είναι από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς παγκοσμίως. Επίσης, το Ηράκλειο έχει καταγραφεί στο παρελθόν ως η ταχύτερα τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή στην Ευρώπη.

Ένα και ένα κάνουν δύο: Ο ΟΦΗ πρέπει να οργανωθεί προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση. Για διάφορους λόγους, ο ΟΦΗ και ιδίως το Γεντί Κουλέ έχει μπει στη λίστα πολλών ταξιδιωτών σε όλο τον κόσμο.

Το έχω ξαναγράψει στο παρελθόν: Tουρίστες κάθε χρόνο αφιερώνουν κόπο και χρόνο να βρεθούν στα Καμίνια και στο γήπεδο του ΟΦΗ, που δεν το λες και το πιο προσβάσιμο μέρος του Ηρακλείου και της Κρήτης. Το ψάχνουν και το βρίσκουν, ακόμα κι αν δε μένουν κοντά στην πόλη μας. Και αυτό λέει πολλά. 

Οι groundhoppers, αυτοί δηλαδή που πάνε ταξίδια κυρίως για να επισκεφτούν γήπεδα, είναι πια διεθνές φαινόμενο. Όπως και οι συλλέκτες ποδοσφαιρικών merchandise. Φανέλες, κασκόλ, κάρτες, pins, τα πάντα.

Το Γεντί Κουλέ είναι unique, που έχει γράψει και ο Μακριδάκης και υπάρχει σε πολλές bucket lists ποδοσφαιρόφιλων παγκοσμίως. Όταν απαντούσα σε μηνύματα επισκεπτών, ιδίως μετά την πανδημία, ανησυχούσα ότι θα έρθουν σε ένα ξενέρωτο, μη ενδιαφέρον, με λίγο κόσμο ματς του ΟΦΗ και θα απογοητευθούν, όμως μετά έβλεπα ότι γινόταν το ακριβώς αντίθετο, ήταν για εκείνους μια ξεχωριστή εμπειρία, ακόμα και που βρισκόντουσαν σε έναν τόσο ιδιαίτερο γήπεδο. Πολλοί πρόσφατοι θεατές των πλέι άουτ στο Γεντί Κουλέ, θα πρόσεξαν τους δεκάδες τουρίστες σε όλες τις θύρες του γηπέδου.

Τέλος πάντων, το εύκολο είναι να καταγράφεις μόνο τα προβλήματα και να γκρινιάζεις, το θέμα είναι να προτείνεις λύσεις και ιδέες, τουλάχιστον θα ξέρεις ότι εσύ έκανες ό,τι μπορούσες. Είναι και καλό το timing, καθώς βρισκόμαστε στην αρχή του καλοκαιριού και υπάρχει χρόνος οργάνωσης.

- Θα ξεκινήσω με το πιο απλό και αυτονόητο, το σάιτ του ΟΦΗ να γίνει ακόμα πιο προσβάσιμο στους ξένους επισκέπτες. Αγγλικά (για αρχή), με λειτουργικές σελίδες και αναλυτικές οδηγίες, εμφανή links για εισιτήρια και μπουτίκ. Να ξέρεις ότι σε μια σελίδα θα βρίσκονται όλα τα βήματα και οι λύσεις για όλα τα θέματα που μπορεί να προκύψουν, όταν πας να αγοράσεις ένα εισιτήριο. Και φυσικά, παραπομπές από τις σελίδες του ΟΦΗ στα social media.

- Να δημιουργηθεί κάτι σαν τουριστικό πακέτο (Visitors Pack), το οποίο να περιλαμβάνει το εισιτήριο του αγώνα, την Κάρτα Φίλου, ίσως και κάποιο κουπόνι για την μπουτίκ, ώστε με ένα-δυο κλικ να τα εξασφαλίζεις όλα μαζί και να μη γίνεται όλο αυτό το σημερινό μπλέξιμο, που βλέπει ο φίλος μου ο Αγγούρης και νευριάζει, με τους ξένους ανθρώπους που πάνε γύρω - γύρω το Γεντί Κουλέ και ψάχνουν γραφεία και εκδοτήρια. Δεν είναι μακριά ρε Μανώλη, δεν είναι δα και το ΟΑΚΑ, αλλά έχεις δίκιο. 

- Nα προσεγγίσει ο ΟΦΗ τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία στην Κρήτη, αλλά και σημεία με μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον και μεγάλη κίνηση, ώστε να τοποθετηθεί σε κάθε ρεσεψιόν ένα μικρό stand γραφείου, με ένα ωραίο γραφικό με το Γεντί Κουλέ πάνω και το απλό μήνυμα "Visit OFI Crete", "Live the atmosphere of OFI Crete" ή κάτι τέτοιο και δύο απλά QR Codes, που θα οδηγούν στην πλατφόρμα με τα εισιτήρια, την ιστοσελίδα της μπουτίκ, τις οδηγίες που ανέφερα παραπάνω ή το Visitors Pack. To οποίο είναι καλύτερο από την αφίσα που σκέφτηκα αρχικά, που μπορεί να πιάνει πολύ χώρο και να απορριφθεί από τον ξενοδόχο ή τα φυλλάδια που θα χρειάζονταν refill, είναι εύκολο, μόνιμο και δε θα ενοχλεί κανέναν, ούτε 10 εκατοστά δε θα είναι. Και τα QR Codes είναι τόσο εύκολα, που μόλις έφτιαξα δύο σε ένα σχετικό σάιτ, μέσα σε 10 δευτερόλεπτα.

qr


- Η ΠΑΕ έχει την τύχη να συνεργάζεται με τα Cosmos Sport, που έχουν καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και φυσικά την Κρήτη. Ο ΟΦΗ μπορεί να βρει τρόπους να εκμεταλλευθεί το δίκτυό τους, ιδίως στην τουριστική σεζόν. Ακόμα και αν δεν είναι εφικτό να υπάρχουν προϊόντα του ΟΦΗ σε όλα, μπορούν ίσως να διαθέτουν το Visitors Pack. Να υπάρχει φυσικά και εκεί το stand που λέγαμε ή μια αφίσα, αλλά και το σάιτ της ΠΑΕ να τα υποδεικνύει ως προτεινόμενο μέρος παράδοσης, αν παραγγείλουν online κάποιο προϊόν. Θυμάμαι πέρσι υπήρξε μια περίπτωση ενός τουρίστα που μας είχε στείλει μήνυμα, έμενε κάπου στο Λασίθι και ήθελε να παραγγείλει μια φανέλα. Του προτείναμε να την αγοράσει online και να βάλει ως σημείο παραλαβής το Cosmos του Αγίου Νικολάου. Ήταν τόσο απλό τελικά, αλλά ο ΟΦΗ μπορεί να το οργανώσει λίγο παραπάνω, με σαφείς οδηγίες.

- Παρόμοια πράγματα μπορούν να γίνουν και σε άλλα καταστήματα, εταιρίες, αεροδρόμια, σταθμούς ΚΤΕΛ ή και συνεργαζόμενους χορηγούς του ΟΦΗ. Πχ στα σημεία εξυπηρέτησης της AVIS, εκτός από το stand, να υπάρχει και το link των πλοηγών (GPS, Google Maps, Apple Maps) για το Γεντί Κουλέ!

- Σχετικό με το παραπάνω, να υπάρχουν οδηγίες πρόσβασης για το γήπεδο του ΟΦΗ από παντού στην Κρήτη. Είσαι Χανιά, θα έρθεις έτσι, είσαι Ιεράπετρα, θα έρθεις έτσι. Λεωφορεία, διαδρομές, ό,τι χρειάζεται. Άλλη μια περίπτωση πέρσι, με έναν επισκέπτη που αναρωτιόταν πώς θα βρεθεί στα Καμίνια από το Σίσι. Πού να ξέρω και εγώ, αλλά έκανα ό,τι μπορούσα να βοηθήσω.

Θα μου πείτε, γιατί δεν γκουγκλάρουν ή γιατί δε ψάχνουν στο app στο κινητό "OFI Crete Stadium" να τους το βγάλει ο χάρτης. Έλα ντε θα σας απαντήσω, αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς, ζούμε σε ένα περιβάλλον που όλοι ψάχνουν την πιο βολική υπηρεσία, όπου απλά κάνεις swype πάνω ή κάτω, δεξιά ή αριστερά.

Και ο ΟΦΗ πρέπει να συμβάλει ώστε να γίνονται όλα αυτά πιο άμεσα. Να απλοποιήσει τις διαδικασίες. Ο ίδιος θα βγει σίγουρα πιο ωφελημένος, κάνοντας πράξη τον αθλητικό τουρισμό, σε αυτή την πιο απλή και άμεση μορφή του. Ίσως μάλιστα και να εκπλαγεί από την προσέλευση ξένων φιλάθλων, στα παιχνίδια εντός τουριστικής σεζόν. 

Και τελικά, ίσως θα καταφέρουμε να χρειάζεται να απαντάω σε λιγότερα μηνύματα κάθε καλοκαίρι. Ή έστω, θα ξέρω ότι με ένα μόνο link θα καλύπτονται όλες τους οι απορίες και δε θα φαινόμαστε ανοργάνωτοι.


Δείτε το Video

Δυνατότητα σχολιασμού και πρόσβασης στο chat room με ΔΩΡΕΑΝ απλή εγγραφή στο oficrete.gr

Oficrete