Oficrete
20/08/2019 - 12:45

Τα μηνύματα του ΟΦΗ προς τη Nova!

Μέσα στο τηλεοπτικό χάος, που παραδοσιακά Αύγουστο ζει το ελληνικό ποδόσφαιρο, η Nova επέλεξε - ανεπίσημα - να στείλει ηχηρά μηνύματα προς όλους. Ποιος είπε όμως ότι και ο ΟΦΗ δεν έχει στείλει τα δικά του μηνύματα;

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
728x90 general
To θολό τηλεοπτικό τοπίο στο ελληνικό ποδόσφαιρο, δεν είναι κάτι που ξαφνιάζει κανένα, αλλά σίγουρα είναι ένα δείγμα του πόσο πίσω βρισκόμαστε.

Το μπέρδεμα θα συνεχίζεται κάθε χρόνο, όσο η λογική των μεγάλων ομάδων, κυρίως, αλλά όχι μόνο αυτών, περιορίζεται στο «ό,τι αρπάξουμε». Είναι πεποίθησή μου, ότι όσο δεν προχωράμε με κεντρική διαχείριση και κριτήρια που θα αφορούν την υγιή ανάπτυξη των ομάδων, το μεγάλο ψάρι θα τρώει το μικρό, η ψαλίδα θα μεγαλώνει και το προϊόν θα υποβαθμίζεται. Εν τέλει, θα ζούμε στο ίδιο χάος, με παραλλαγές, ανάλογα τα σχέδια κάθε Κυβέρνησης ή κάθε επιχειρηματία - ιδιοκτήτη ομάδας με κόσμο (άρα και στρατό και δυναμική πίεσης σε πολιτικό επίπεδο).

Αυτή τη στιγμή, ο ΟΦΗ μαζί με τον ΠΑΟΚ παρουσιάζονται ως οι μοναδικές ομάδες χωρίς τηλεοπτικό συμβόλαιο. Έτσι είναι τυπικά. Πρακτικά, όλες οι ομάδες της ΕΡΤ είναι όμως «στον αέρα». Η Νova χθες, με μία ανεπίσημη, πλην όμως ηχηρή παρέμβασή της, πέρασε τα μηνύματά της προς όλες τις κατευθύνσεις. Με δυναμικό, έως και επιθετικό τόνο. Τι μας είπε περιληπτικά όμως;

• Πώς για το σημερινό χάος την ευθύνη την έχει η ΕΡΤ και η προηγούμενη Κυβέρνηση, που πέρυσι έδωσαν υπέρογκα ποσά και φέτος είχαν υποσχεθεί τα ίδια και σε περισσότερους.

• Πως υπάρχουν συμβόλαια και ρήτρες, επομένως και οι «μαγκιές» της νέας Κυβέρνησης, είναι επίσης ταρζανιές και συμβάλλουν στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

• Πως η Νova έχει σήμερα Ολυμπιακό, ΑΕΚ και ΠΑΟ, τρεις από τις τέσσερις "μεγάλες" ομάδες, συν αρκετές ομάδες της επαρχίας (ΑΕΛ, Τρίπολη, Βόλο), αλλά και τον Πανιώνιο.

• Πως ΠΑΟΚ και ΟΦΗ δεν έχουν πάρει ακόμα μία επιχειρηματική απόφαση για το μέλλον τους, και αυτό αποτελεί ρίσκο που οι ίδιοι αποφάσισαν να πάρουν, επιλέγοντας να εξαντλήσουν τα περιθώρια για συμβόλαια κοντά σε αυτά που η ΕΡΤ - επί ΣΥΡΙΖΑ - είχε προφορικά προτείνει.

Λέει κάποιο ψέμα η Nova; Προφανώς και όχι. Λέει την αλήθεια. Όντως, η ΕΡΤ πέρυσι τίναξε στον αέρα τον ανταγωνισμό, με τα τρελά λεφτά που έδωσε. Όντως, επί ΣΥΡΙΖΑ προτάθηκαν πολύ υψηλά συμβόλαια και για τη χρονιά που μπαίνει. Όντως, η Nova επί σειρά ετών στηρίζει οικονομικά το ελληνικό πρωτάθλημα. Και τέλος, όντως ο ΟΦΗ και ο ΠΑΟΚ καθυστερούν, ελπίζοντας στο καλύτερο δυνατό.

Είναι επιθετικός ο τόνος του καναλιού; Σαφώς και είναι. Και κατά τη γνώμη μου, δε θα μπορούσε να μην είναι. Έχει βάλει τα λεφτά της, έχει κάνει το σχεδιασμό της και τώρα περιμένει ακόμα και αναβολή της έναρξης, για ένα χάος που άλλοι δημιούργησαν. Επίσης είναι πιθανό να κληθεί να πάρει και άλλες ομάδες, άρα να δώσει και άλλα χρήματα. Εκβιαστικά. Χωρίς να έχει κάνει αντίστοιχο σχεδιασμό, χωρίς να γνωρίζουμε ούτε αν το επιθυμεί, ούτε και αν μπορεί να αντεπεξέλθει στο βάρος. Δεν βρίσκω καθόλου περίεργο που αντιδρά.

Ο επίλογος του άρθρου - παρέμβαση της Nova, είναι όλη η ουσία: «Πέραν λοιπόν της σίγουρης έναρξης του πρωταθλήματος το προσεχές Σαββατοκύριακο (24-25/8), το βέβαιο είναι ότι και οι ομάδες πρέπει να ξεχάσουν την κρατική ενίσχυση, ως σανίδα επιβίωσης τους και να δημιουργήσουν - έστω και με σημαντική καθυστέρηση - ένα ανταγωνιστικό προϊόν, αντί να το ρίχνουν στο παρακαλετό προς τον εκάστοτε Υπουργό Αθλητισμού».

Έτσι δεν είναι στην πραγματικότητα τα πράγματα;

Τα χρήματα που κάποτε έδινε η Nova, αλλά και άλλα ΜΜΕ, δεν έχουν καμία σχέση με τη σημερινή οικονομία, την αγορά, αλλά και το σημερινό προϊόν. Οπότε, δε θα τα δώσει. Και καλά θα κάνει. Φυσικά, έχει και εκείνη τις ευθύνες της, γιατί δεν έχει πιέσει αρκετά τις ομάδες να αλλάξουν τον τρόπο που σκέφτονται για το ποδόσφαιρο. Αλλά αυτό είναι μία πιο μεγάλη συζήτηση.

Η κατάσταση για τον ΟΦΗ

Ο ΟΦΗ βρίσκεται σε δύσκολη θέση, όπως είχα ξαναγράψει. Το ψαλίδι της ΕΡΤ, αδυνατίζει τη διαπραγματευτική του δυνατότητα.

Οι επιλογές του είναι σήμερα:

• Μία κουτσουρεμένη (ή και ψαλιδισμένη) πρόταση της ΕΡΤ (αν ισχύσει το 45% μιλάμε για περίπου 1,4 εκατ. μεικτά άρα κάπου στο 1,1 καθαρά).

• Η πρόταση της Nova, που δε γνωρίζουμε πόσο είναι ακριβώς, αλλά γνωρίζουμε ότι είναι βελτιωμένη από τα περσινά 800-900.000, που σωστά ο Μπούσης χαρακτήρισε υποτιμητικό ποσό για τον ΟΦΗ. Αν φυσικά έχει ακόμα ποσό να διαθέσει το συνδρομητικό κανάλι.

Και μία φημολογούμενη προοπτική για το Open , του Ιβάν, που όμως είναι φήμη και δεν ξέρουμε και το μέγεθός της. Το προνόμιο για εμάς, είναι ότι έχουμε το πρώτο εντός έδρας στις 14/9 και άρα μεγαλύτερο χρονικό περιθώριο, για να λύσουμε το θέμα.

Ο ΠΑΟΚ επέλεξε εμμέσως, μέσα από δημοσίευμα που μοιάζει πολύ με διαρροή, να απαντήσει επιθετικά στη Nova χαρακτηρίζοντας πρόκληση τις θέσεις της και υπενθυμίζοντας τη λύση του Open. Ο ΟΦΗ, ευτυχώς, δεν το έκανε. Αφενός, γιατί δεν έχει «καβάτζα» καμία πατέντα (γιατί υγιή επιχειρηματικά κίνηση, δεν την λες) τύπου Open και αφετέρου, γιατί πιθανόν να μη διαφωνεί επί της ουσίας με τη Nova.

Και ο ΟΦΗ θέλει ανταγωνιστικό προϊόν, ομάδες με υγεία και ανάπτυξη, έμφαση στο καθαρό ποδόσφαιρο, αλλά και ισονομία. Οι στόχοι ΟΦΗ και Nova είναι εν πολλοίς κοινοί. Άρα δεν έχουν και κάτι να χωρίσουν. Οπότε ας στείλει τα μηνύματά της η Nova, αλλά και ο ΟΦΗ είναι δεδομένο ότι έχει ήδη στείλει τα δικά του προς τη Nova. Με την ευγένεια και την ψυχραιμία που τον διακρίνει πάντα. Ποια είναι αυτά;

• Αφού και εσείς επιθυμείτε αναβαθμισμένο προϊόν, καθαρό ποδόσφαιρο και ομάδες με υγεία και ποιότητα, στηρίξτε το project του ΟΦΗ, που ήδη γνωρίζετε από την περσινή συνεργασία πόσο διαφέρει.

Και η στήριξη έχει 2 τρόπους. Ο πρώτος αφορά μία καλή οικονομική πρόταση. Κατανοώ ότι ο ΟΦΗ ήταν πέρυσι στα μπαράζ, αλλά όλοι γνωρίζουν τη δυναμική του. Εφόσον, όπως η ίδια έχει επίσημα ανακοινώσει, η ΑΕΛ έχει συμβόλαιο στα 1,6 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί ο ΟΦΗ να είναι κάτω από αυτό. Δεν είναι μία ρεαλιστική αντιπρόταση;

Και φυσικά, ο δεύτερος τρόπος αφορά τον τρόπο προβολής της ομάδας, πέρα από τις μεταδόσεις. Πριν 2 μήνες έγραφα ότι είναι σημαντικό να κατανοήσουμε, ότι πέρα από οικονομικό έσοδο, η τηλεοπτική σου συνεργασία επηρεάζει το ειδικό σου βάρος σαν ομάδα και το πώς παρουσιάζεσαι στο κοινό. Αποτελεί το βασικό εργαλείο επικοινωνίας σου, πέρα από τα δικά σου Mέσα (site, social media, κλπ). Επομένως, δεν είναι μία δημοπρασία, όπου όποιος προσφέρει 1 ευρώ παραπάνω κερδίζει. Το «πακέτο» περιλαμβάνει και μία σειρά από άλλα πράγματα, που δε σχετίζονται ευθέως με το οικονομικό, αλλά έχουν σημαντική εμπορική και επικοινωνιακή σημασία. Άρα και οικονομική…

Προσωπική μου άποψη είναι, ότι η Nova προσέφερε πέρυσι πολύ καλή προβολή και επικοινωνία στον ΟΦΗ (από τη συνέντευξη Τύπου του Μπούση, έως τα pre games και τα post games και διάφορα ακόμα) και τον αντιμετώπισε σαν μεγάλη ομάδα. Οπότε, η αντιπρότασή μας προς τη Nova αφορά και σε αυτό το σκέλος.

Oficrete