Oficrete
07/12/2018 - 10:28

ΟΦΗ και Επικοινωνία: Μπήκαμε και εμείς στο παιχνίδι!

ΟΦΗ και Επικοινωνία - ξεκάθαρα - δεν είναι πια δύο άγνωστοι. Οι δρόμοι τους συναντήθηκαν και μέσα στο πρώτο 2μηνο της σχέσης τους, φαίνεται να υπάρχει μεγάλη χημεία!

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
facebook banner
Κάπου στο τέλος του καλοκαιριού, είχα ξεκινήσει να σας λέω τον πόνο μου, για τη σχέση του ΟΦΗ με την Επικοινωνία, ένα χώρο τον οποίο ζω εδώ και καμία δεκαετία και πάντα πίστευα ότι είχε τρομερές προοπτικές, ειδικά στο ποδόσφαιρο και σε ομάδες με τη δυναμική του ΟΦΗ. Γκρίνιαζα στο πρώτο μου κείμενο για το πόσο πίσω είμαστε και για το πόσο ανάγκη έχουμε να αναπτύξουμε τον τομέα αυτόν. Να πάψουν να είναι δύο άγνωστοι (ο ΟΦΗ και η Επικοινωνία ντε…)

Και ύστερα ήρθε η Αγία Τριάδα του ΟΦΗ με τον Μπούση και οι ελπίδες μου αναπτερώθηκαν! Άρχισα να περιμένω με ανυπομονησία τη στρατηγική μας και σε αυτό το κομμάτι. Άρχισα να σκέφτομαι από πού ακριβώς ξεκινάμε σε διάφορα επίπεδα, με την ελπίδα ότι βήμα - βήμα θα αρχίσουμε να αξιοποιούμε όλες αυτές τις προοπτικές που αναφέρω. Οι επιλογές που από νωρίς είχα μάθει ότι έγιναν, τόσο στην Επικοινωνία, όσο και στο Εμπορικό Τμήμα, με είχαν γεμίσει αισιοδοξία, άλλωστε.

Στα τέλη του Οκτώβρη, λίγο μετά τη νίκη με τον Ολυμπιακό, είχα κάνει ένα πρώτο απολογισμό που έδειχνε ότι κάτι κινείται και ότι οι δρόμοι της ομάδας με την επικοινωνία επιτέλους συναντήθηκαν. Είχαν αρχίσει να μπαίνουν σε σειρά τα αυτονόητα και να φαίνεται ότι υπάρχει ένα πλάνο, το know-how και κυρίως το όραμα για να γίνουν όλα όσα αναμέναμε.

Σήμερα, περίπου δύο μήνες μετά, ομολογώ ότι βλέπω να έχουν γίνει περισσότερα από όσα περίμενα. Γνωρίζοντας τις ταχύτητες αλλά και τις απαιτήσεις σε θέματα Επικοινωνίας και Marketing, αποφάσισα να γράψω τον καλό μου λόγο, όχι τόσο γιατί έγιναν βήματα προόδου (που ήμουν βέβαιος ότι θα συμβεί), αλλά γιατί έγιναν άλματα προόδου!

Θα σταθώ σε μερικά μόνο παραδείγματα, ξεκινώντας από τα απλά. Έχετε μπει στο site της ΠΑΕ τελευταία, να δείτε αφενός την ποιότητα του περιεχομένου (φωτογραφίες, video και βέβαια κείμενα), αλλά και τις ταχύτητες που ενημερώνεται; Παρακολουθείτε τα social media (Facebook και Instagram) της ΠΑΕ και το περιεχόμενο που ανεβαίνει εκεί; Μπαίνετε καθημερινά στο ΟΦΗ ΤV, που τους τελευταίους 2 μήνες έχει δημιουργήσει υψηλού επιπέδου - πρωτογενές μάλιστα - περιεχόμενο;

Κάνοντας τη διαδικτυακή βόλτα που σας αναφέρω, θα δείτε να ξεδιπλώνεται σιγά - σιγά ένα εξαιρετικό storytelling για την ομάδα μας. Θα δείτε ως και δημοσιογραφική έρευνα για θέματα που μέχρι σήμερα έκαναν «τζιζ» για κάθε Ομιλίτη, όπως η παλιά σχέση ΟΦΗ - ΠΑΟ. Θα έχετε την ευκαιρία να παίρνετε τη δόση σας από την καθημερινότητα των προπονήσεων της ομάδας και στιγμών των πρωταγωνιστών της. Θα ξέρετε ακόμα και πότε έφτασε η ομάδα στην πόλη που παίζει το εκτός έδρας ματς της ή πότε οι παίκτες μας έφτασαν στο γήπεδο.
Ζούμε όλοι πια από κοντά την ομάδα.Ταυτιζόμαστε μαζί της.

Παράλληλα θα δείτε και ενέργειες περισσότερο marketing, που όμως έχει ανάγκη η ομάδα. Ο διαγωνισμός στο Instagram για παράδειγμα με το Cosmos Sport, αφενός επικοινώνησε τη νέα χορηγία με ένα δυνατό κρητικό brand, κλείνοντας το μάτι και σε άλλους χορηγούς και αφετέρου συνέβαλε στη δημιουργία μεγαλύτερης και πιο δυναμικής κοινότητας στο Instagram, ένα ανερχόμενο social network, ειδικά στις ηλικίες 30-35 και κάτω.

Βέβαια, θα δείτε και το πρώτο, σημαντικό, βήμα στο πεδίο της Κοινωνικής Ευθύνης της ΠΑΕ, με την επίσκεψη του Γιώργου Σαμαρά σε Δημοτικά Σχολεία. Είναι εμφανές ότι εκεί είμαστε στα πολύ πρώτα μας βήματα, μπουσουλάμε ακόμα, αλλά και σε αυτό το πεδίο έγινε η πρώτη κίνηση ήδη.

Αξίζει τέλος στα παραδείγματα να αναφέρουμε και την πρώτη διαχείριση κρίσης, η οποία όχι μόνο αντιμετωπίστηκε, αλλά κάθε μέρα γίνονται βήματα ανάπτυξης. Φυσικά αναφέρομαι στο θέμα των εισιτηρίων, όπου η νυν διοίκηση κληρονόμησε ένα πρόβλημα, δοκίμασε να το επιλύσει «ευγενικά», απέτυχε και στη συνέχεια χωρίς κόμπλεξ και άσκοπες διπλωματικές σάλτσες το παραδέχτηκε, ζήτησε συγνώμη και στη συνέχεια το αντιμετώπισε με ριζικές λύσεις. Σήμερα λοιπόν έχουμε όλοι μας μία σειρά επιλογών, για να πάρουμε εύκολα εισιτήριο. Μπορείς να το πάρεις online μέσα σε 3 λεπτά (το τέσταρα προχθές επιτέλους!), να πας να το πάρεις πιο παραδοσιακά, από 4-5 διαφορετικά σημεία μέσα στην πόλη. Ακόμα και τηλεφωνικά. Μόνο σπίτι δε μας τα φέρνουν (ακόμα)! Και για το θέμα του παιδικού εισιτηρίου, το οποίο η προηγούμενη διοίκηση είχε αποφασίσει να το βάλει στα 10 ευρώ, κοιτώντας εντελώς κοντόφθαλμα, η τωρινή το κατέβασε στα 5, επιλέγοντας στο δίλημμα "όραμα ή αρπαχτή" να πάει με την πρώτη επιλογή.

Είναι και άλλα που έχουν γίνει. Και άλλα ακόμα που περιμένω ότι θα γίνουν (πχ, να βγουν πιο έντονα οι ποδοσφαιριστές μπροστά ή κάποιες ακόμα ενέργειες, είτε marketing είτε και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου πλάνου). Αλλά κανείς δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει ότι η επικοινωνιακή μηχανή έχει πάρει μπρος! Δε θα σταθώ καθόλου στη λειτουργία του γραφείου Τύπου, που ξέρω ότι είναι υποδειγματική με media day κάθε βδομάδα, πολύ πρωτογενές υλικό, άμεση ενημέρωση και κυρίως ισονομία, χωρίς διαρροές, non papers και επιλεκτικές σχέσεις και ενημερώσεις. Αυτό είναι αυτονόητο και αφορά κυρίως τους δημοσιογράφους που τρέχουν το ρεπορτάζ της ομάδας.

Ο στόχος μου δεν είναι να γλείψω τη διοίκηση, ούτε να καλοπιάσω τα στελέχη της νέας εποχής. Αν ήθελα το έκανα ιδιαιτέρως, να μην ξεφτιλίζομαι και δημόσια. Δεν είμαι καθόλου οπαδός των αυλικών, οπότε δε με αφορούν και οι πρακτικές τους. Απλά θέλω να είμαι συνεπής στην παρακολούθηση ενός τομέα, που από χρόνια επιζητώ να μπει στη ζωή της ομάδας.

Στόχος μου είναι να αναδείξω έναν τομέα με μεγάλη αξία, για την πρόοδο του Οργανισμού του ΟΦΗ. Θέλω πρακτικά να βοηθήσω όλους μας, αφενός να κατανοήσουμε την πρόοδο που έχει υπάρξει, σε μόλις δύο μήνες. Να αναδείξω την ποιότητα και την ταχύτητα που προχωρά αυτό το κομμάτι. Και παράλληλα, να μας προσκαλέσω όλους να συμμετέχουμε και να παρακολουθούμε όλα όσα γίνονται, βοηθώντας πρακτικά (ναι με το like, το share, τη διάδοση του σε φίλους - στα Ανώγεια το λέμε word of mouth αυτό - τη συμμετοχή στις ενέργειες, όταν ζητείται) να πολλαπλασιαστεί η δυναμική που αναπτύσσεται, με τόσο επαγγελματικό και υγιή τρόπο.

Έχει έρθει μία νέα εποχή που δείχνει ότι αξίζει να την αντιμετωπίσουμε θετικά. Χωρίς μιζέρια. Σε τελική ανάλυση, μας αξίζει σαν φίλαθλοι να ζήσουμε επιτέλους με ποδοσφαιρική υγεία, με εξωστρέφεια, ακόμα και με ψυχαγωγία και διασκέδαση. 

Oficrete