Oficrete
banner ad 300x600
30/05/2019 - 11:00

ΟΦΗ και Επικοινωνία: Μία σχέση που διαρκώς εξελίσσεται!

Από «δύο άγνωστοι» στην αρχή της σαιζόν, πλέον μπορούμε να μιλάμε για ένα success story.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Χρίστος Σμπώκος
facebook banner
H σαιζόν τελείωσε. Ο σχεδιασμός ξεκινά σιγά - σιγά. Και φυσικά είναι μία καλή στιγμή και για απολογισμούς. Ένας από αυτούς αφορά στην επικοινωνία της ΠΑΕ, στην οποία μέσα στη χρονιά είχα κάνει συχνά αναφορά, καθώς είναι και το βασικό αντικείμενό μου επαγγελματικά. Οπότε παριστάνω πιο εύκολα το γνώστη…

Κάπου εδώ να διευκρινίσω ότι με τον όρο «Επικοινωνία» δεν εννοώ το γραφείο Τύπου μόνο, αλλά ευρύτερα την έννοια της Εταιρικής Επικοινωνίας, που περιλαμβάνει μέσα και τη σχέση με τα Media, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, αλλά και τα λεγόμενα Public Affairs (ας πούμε Εταιρικές Υποθέσεις) και Stakeholders Relations (σχέσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, φορείς, φιλάθλους, δημόσια διοίκηση, κλπ).

Προειδοποιώ ότι ακολουθεί ένα κείμενο με πολλές παραπομπές σε παλιότερα κείμενα. Αλλά έτσι οφείλεις να κάνεις στους απολογισμούς. Να δεις πώς ξεκίνησες, πώς προχώρησες και που βρίσκεσαι τώρα.

Κάπου στα τέλη Αυγούστου λοιπόν, βρισκόταν αλλού ο ΟΦΗ και αλλού η Επικοινωνία. Ήταν δύο άγνωστοι. Και με θυμάμαι να αναρωτιέμαι στο κείμενο εκείνο όπου έλεγα τον πόνο μου, για πόσο ακόμα θα συμβαίνει αυτό. Τελικά δεν ήταν για πολύ. Η νέα εποχή έφερε θεαματικές αλλαγές και σε αυτόν τον τομέα. Με ποιοτική στελέχωση και του τομέα αυτού και συνολικά του Εμπορικού/Marketing. Αλλά κυρίως με φρεσκάδα, διάθεση και όραμα.

Το πρώτο ζητούμενο, αυτό που αρχικά περιμέναμε να δούμε, ήταν η Στρατηγική. Μία κατεύθυνση για το πώς θα κινηθεί η ομάδα σε αυτή τη νέα της εποχή. Όπως πολύ γρήγορα διαφάνηκε, υπήρχε πλάνο που γρήγορα και βήμα - βήμα άρχισε να υλοποιείται. Οι δρόμοι του ΟΦΗ και της Επικοινωνίας συναντήθηκαν επιτέλους.

Είδαμε induction plan του Μιχάλη Μπούση, ο οποίος στην πρώτη του επίσκεψη στην Κρήτη συνάντησε θεσμικά όσους έπρεπε να συναντήσει και όπως φάνηκε στη συνέχεια, έχτισε χρήσιμες σχέσεις για το επενδυτικό πλάνο του στο ΒΑΚ. Είδαμε να συστήνεται και στα κρητικά αλλά και στα αθηναϊκά ΜΜΕ, κερδίζοντας τις πρώτες εντυπώσεις. Και βέβαια, με τη βοήθεια της ομάδας του, άρχισε ο ΟΦΗ να ακούγεται ξανά και κυρίως ως ένα θετικό, υγιές κι ελπιδοφόρο project, συνολικά για το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Αρχίσαμε να βλέπουμε και σοβαρές αλλαγές στην εικόνα της ομάδας, στα social media, στην Κοινωνική Ευθύνη και γενικά στα καθημερινά ζητούμενα του αντικειμένου. Παράλληλα άρχισε να προχωρά, όπως ήταν αναγκαίο και η «εκπαίδευση» εσωτερικών και εξωτερικών κοινών στη νέα φιλοσοφία της ομάδας. Αυτό μέσα στη χρονιά φάνηκε ίσως να είναι και το πιο δύσκολο. Τα κατάλοιπα του παρελθόντος είχαν αφήσει ισχυρό στίγμα στον κόσμο και το περιβάλλον της ομάδας γενικά και αποδείχθηκε ότι χρειάζεται χρόνος και επιμονή για να το καταφέρει αυτό η νέα διοίκηση. Είναι ένας ανοιχτός ακόμα λογαριασμός αυτός. Αλλά είμαι βέβαιος ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί, χωρίς πισωγυρίσματα.

Η υπόθεση του ΟΦΗ - Αιγινιακός είχε ευεργετικές συνέπειες και σε αυτό το θέμα. Έκανε σαφές ότι απαιτεί ένα επικοινωνιακό hard rock από πλευράς ΟΦΗ, πράγμα που τελικά είδαμε. Κατά κάποιο τρόπο, η υπόθεση αυτή βοήθησε τα μέλη της διοικητικής ομάδας να «απενοχοποιήσουν» την εξωστρέφεια που αρχικά έμοιαζαν να φοβούνται. Τους βοήθησε να καταλάβουν ότι όταν γίνεται σωστά, μεθοδικά και με μέτρο, λειτουργεί θετικά. Και απέδειξε και στους ίδιους και σε όλους μας, ότι μπορούμε να προχωρήσουμε, να πιέσουμε, να προκαλέσουμε αποφάσεις και κινήσεις, με το δικό μας ύφος και ήθος, χωρίς θυσίες. Από την περίφημη εκείνη έφεση και μετά, ο ΟΦΗ άρχισε να διαδραματίζει ρόλο πρωταγωνιστή στο χώρο του ελληνικού ποδοσφαίρου. Με το δικό του τρόπο.

Κάπως έτσι φτάσαμε σήμερα, ο ΟΦΗ να συμμετέχει με ηγετικό ρόλο σε συναντήσεις θεσμικές (συνάντηση με Υφυπουργό Αθλητισμού, συνεδριάσεις Super League), να καταθέτει προτάσεις και να παίζει κομβικό ρόλο. Ο Ηλίας Πουρσανίδης, ο οποίος μιλά ως εκπρόσωπος της Super League στα αθηναϊκά ΜΜΕ και «σοκάρει θετικά» (όπως θα ακούσετε να λένε οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί στο ηχητικό) τον χώρο, με τον τρόπο που ο ίδιος και η ομάδα του αντιμετωπίζουν το ποδόσφαιρο.

Σήμερα η ΠΑΕ ΟΦΗ βγάζει ταινία μικρού μήκους για τα μπαράζ (και καλού επιπέδου, όχι «ταινία») και πλέον δε μας κάνει εντύπωση! Έχουμε αρχίσει να συνηθίζουμε και να καλομαθαίνουμε σε πλούσιο και υψηλής ποιότητας υλικό επικοινωνίας καθημερινά.

Γενικά, η παρουσία μας σε επίπεδο Media και Social Media έχει αναβαθμιστεί πάρα πολύ. Σίγουρα μπορούν να γίνουν και άλλα πράγματα. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλες ιδέες. Όμως είμαι βέβαιος ότι η διοίκηση, βλέποντας ότι όσο επενδύει σε όλο αυτό, τόσο αποκομίζει οφέλη, θα συνεχίσει να το κάνει. Δε γίνονται όλα από τη μία μέρα στην άλλη. Αλλά το θέμα είναι να προχωράμε, σταθερά μπροστά.

Επιπλέον και η συμμετοχή της ομάδας στην κοινωνία, μέσω των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, σε τομείς όπως η Υγεία και η Παιδεία είναι μεγάλα κέρδη. Και εκεί υπάρχουν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης, αλλά είπαμε, είμαστε ακόμα στην αρχή…

Τέλος, στο κομμάτι του lobbying (ναι, έτσι το λέμε στα Ανώγεια) είδαμε να γίνονται σοβαρά βήματα προόδου. Φάνηκε στο θέμα της επένδυσης στο ΒΑΚ, αλλά και στην παρουσία της ομάδας στη Super League. Εκεί κι αν υπάρχει μεγάλο πεδίο και χώρος μπροστά μας, για να παίξουμε καλή μπάλα… Χτίζοντας σχέσεις στο ποδόσφαιρο, με κάθε υγιές κομμάτι του (πχ, ΠΣΑΠ) και με τοπικούς φορείς του (πχ, ομάδες τοπικού, Μεικτές, ΕΠΣΗ, αλλά και ΕΠΣΡ, ΕΠΣΛ). Αλλά και χτίζοντας σχέσεις, κυρίως εκτός ποδοσφαίρου. Με την δημόσια διοίκηση, την τοπική αυτοδιοίκηση, τοπικές και μη ΜΚΟ, με τους φορείς της Παιδείας, του Αθλητισμού και του Πολιτισμού. Και τέλος με τον κόσμο της ομάδας. Προφανώς ήδη υπάρχει ανοιχτή επικοινωνία, αλλά και περιθώρια ακόμα καλύτερης συνεργασίας.

Εν κατακλείδι (από τις πανελλήνιες είχα να το χρησιμοποιήσω!), είναι κάτι παραπάνω από προφανές πως ο απολογισμός έχει θετικό πρόσημο. Και αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για ακόμα πιο δυναμική παρουσία στο μέλλον. Άλλωστε εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, δε λένε;

Oficrete